Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 763 ggr
jennchen
0

behöver lite råd om det mesta...

Jag hittade precis hit, behöver bli lite peppad och sökte på nätet. Verkar som att detta kan vara rätt forum!

Började på 98kg för cirka 5 år sedan är nu nere på 72 och ska ner till 68. Har tränat, kaloribantat och sedan i somras ätit LCHF i perioder. Har inte riktigt lagt om hela livsstilen än. Kan behöva lite tipps!

mikaelj
0

Vad för tips är det du behöver?

missaz
0

Har du ätit LCHF i perioder vet du väl ungefär vad det innebär… Hur har det fungerat för dig när du ätit efter detta koncept? Vad har du ätit då? Gått ner i vikt?

Föresten; Välkommen! Skrattande

Zepp
0

Välkomen! Skrattande

Börja med att läsa runt på trådarna, använd sedan sökfunktionen uppe till vänster, det flesta är redan frågat om.. men det kommer så många nya så frågorna förtjänas ändå att upprepas!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

willowpysen
0

Kanonbra!!!! Vi kan peppa varandra, Äntligen har jag hittat rätt, tror jag??? Har varit igång på Netdoktor/övervikt men matådan där passar inte mig, för där räknas kalorier…..

Pepp-kram!!!

"En stund i taget - här & nu"

jennchen
0

Ska man exempelvis vara försiktig med mjölk?? Hur är det med kaffe, leder det till insulinfrisättning?

Det går bra, är inne på dag två nu och jag äter en massa fett :)

Härligt med så bra respons, jag försöker blogga om vad som händer. Har även gått med i nyårstävlingen, har ni??

kram

Wildrat
0

Kaffe är ok enligt vad de flesta här erfar. Så vitt vi vet ger det ingen insulinhöjning men en mugg (2,5-3dl) innehåller ett par gram kolhydrater. På en mugg svart kaffe gör det inget men dricker man mycket så… Har man dessutom nånting i (mjölk, grädde osv) kan det bli mycket kolhydrater på en dag.

De flesta slutar med mjölk eller åtminstone drar ner på det ordentligt. Saker med lite fett, som mjölk, innehåller ofta mycket kolhydrater. Grädde tex innehåller mer fett (naturligtvis) och mindre kolhydrater än mjölk.

MimLan
0

#5 Förstår inte tävlandet. LCHF är en hälsosam livsstil, inte en löpsedels-diet.