Tips på tilltugg till "sovlet"
Även om man nöjer sig med att äta protein + fett så kan det ibland vara trevligt med något lite mer. Själv har jag precis fått en ny favorit som komplement till sovlet - wokad vitkål! Både billigt och enkelt!
Man strimlar bara vitkål (jag brukar även kapa strimlorna i lagom ätvänlig längd) och wokar sen i smör eller olja och soja + kryddor (själv kör jag med vitlök + örter). Det blir jättegott! Man kan även ta med strimlad lök och finstrimlad paprika, om man vill.
Jag lyckades t.o.m. lura besökande ungar att det var wokade nudlar (he he) och serverade alltså en "dold" LCHF-måltid…!
Om jag är riktigt bekväm av mig steker jag småstrimlor av bacon och blandar i vitkålswoken, då får jag billigt och enkelt en komplett måltid (det är även jättegott att blanda i stekt bacon i vanliga wokgrönsaksblandningar, men då ingår ju ofta kolhydratrika grönsaker som minimajs, morötter osv).
Tack för tipset. Jag hittar svamp, sparris, spenat. Och letar omväxling
Vitkål brukade jag woka till quorn förr, det går säkert lika bra med bacon. Jag skall testa. Tack för tipset.
Vitkål är suveränt, det kan man hitta på allt möjligt med. Tack för tipset!

Coleslaw dvs. srimlad vitkål i en sås av majonnäs, grädde el turkisk yoghurt och en gnutta dijonsenap är fräscht och gott som tillbehör och håller flera dagar i kylen. 

Mmm älskar vitkål.=) Det är så gott med lite tuggmotstånd också.

Prova att knäcka i ett ägg mot slutet när ni wokar vitkål. Rör om ganska kraftigt efteråt så att det inte blir stora stekta äggbitar. Jättebra och gott sätt att få med ännu mera nyttigheter…
Och framför allt så går det ju att "gömma" så mycket smör i maten när man wokar/steker vitkål!

#0 Du behöver kanske inte sky minimajsen som elden:

Nåt som passar till det mesta är äggröra.
Syrad vitkål på koreanskt vis, kimchi, är gott till maten. Det tycker koreanerna också, så de har det till varje måltid.
Vitkål+surkål+smör+kött = bigos, en polsk rätt som jag skulle kunna leva på. Och följaktligen gör på jul och påsk. :-)

Att steka vitkål i pannan där du just stekt köttet, kycklingen eller vad det kan vara. När den fått lite färg häll på lite grädde…. Detta är suveränt gott!!

TACK för tipset med vitkål, måste säga att det var otroligt göttigt. 

Min favvo är gräddstuvad savojkål. Savojkål strimlas, och fräses i smör, sen har man på liiite örtsalt och sen har man på 1msk lantbuljong. Blanda runt, och ha sen i en trea grädde. Koka upp. GOTT GOTT GOTT!

gjorde precis en lök/vitkålssås.. hade stekt leverbiff och behövde dryga ut löken lite med lite bättre grönsak..
blevn liiite liiite paprika bitar också.. bara för färgen..
två saker som e gott var för sig, tillsammans borde det ju gå helt utmärkt?!