Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 8723 ggr
habanero
6

Kokosmjölk

Hej!

Undrar om någon vet hur "nyttigt" det är med kokosmjölk på burk? På burken står att det är "kokosnötextrakt" o det vet jag inte heller vad det innebär?

Jag menar inte att blanda kokosmjölken i mat, utan att käka det ur burken =)

mikaelj
0

Pressad kokosnöt, typ.

Wildrat
0

Här kan man läsa om framställningen… Ännu bättre är kokosgrädde om du hittar det…

habanero
0

Då är det lika bra som kokosfett alltså?

mikaelj
0

Mer socker i kokosmjölk/-grädde.

Wildrat
0

#3 Kokosfett är 100% fett, det är inte kokosmjölk/grädde. Det står på förpackningen hur mycket fett/protein/kolhydrat det är i…

fj-100
0

Jag kan varmt rekommendera Kung Markatta´s ekologiska kokosmjölk.

Protein 1,5 g

kolhydrat 1,5 g

fett 17 g

Jag använder den istället för grädde och mjölk i kaffe, grytor, pannkakssmet (gjord på kokosflingor) m.m. eller dricker den som den är eller i drinkar Tungan ute.

jejjja
0

Vart köper du den kokosmjölken ?????Glad

fj-100
0

På Ica maxi (i Enköping är det alltid slut för dom står i mitt skafferiSkäms).

Jennix
0

Kolla på innehållet, en del har tillsatser och sånt - inte alla dock. Finns vissa rena märken, men minns inte vilket som är rent. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

avant
0

Precis, det är ofta stabilisatorer och konserveringsmedel i kokosmjölken. Jag köper enbart från märket Exotic food som distribueras av Matkompaniet. De innehåller inga tillsatser alls. Burkarna är små, men det är bra när man bara lagar mat åt en person. Dessa köper jag på Willys - och då bland thai-sortimentet. De andra dåliga sorterna står ofta vid konserverna..