Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1045 ggr
cschober
0

Första veckan...

Hej! Jag är nybörjare med LCHF och har bara försökt äta enligt LCHF kosten så gott jag kunnat sen i fredags förra veckan.

Har under stor del av senaste året levt på en svältdiet (Viktklubben) och levde på kanske max 1500 kcal några månader. Jag började på 67 kilo, gick ner snabbt till 65… sen efter nån månad av "normalt ätande" så flög vikten upp fyra kilo. Återvände till VK men vågen stod stilla oavsett vad jag gjorde, och jag hittade LCHF kosten av en slump. Bestämde mig för att prova.

Jag vägde mig efter två dagar, hade då gått ner 0.3 kilo, och det kändes ju grymt! Men nu senaste dagarna så känns det mer som att jag ökar och ökar. Fick min mens igår så det kan ju vara den som spökar, men om det inte är det så blir jag lite frustrerad.

Målet är att gå ner cirka 9-10 kilo så att jag väger 60 kilo till mina 167 cm.. men hur ska jag göra?
Känns som jag bara gör fel och äter för mycket. Jag försöker hålla mig borta från kolhydrater så gott det går, och äter hellre smör, grädde och ägg.

Finns det nån "kick-start" med LCHF kost? Hur ska man äta så kolhydratsnålt som möjligt? Ska man undvika alla mjölkprodukter, och vad är det i sånna fall? Finns det någonstans jag kan hitta och läsa veckomatsedlar för just viktminskning med LCHF?

Jag vet att min kropp antagligen måste vänja sig vid allt fett jag helt plötsligt ger den, men eftersom jag ser och det känns som jag gått upp kanske ett kilo så känns det hopplöst och jag vill ner i vikt nu efter senaste tiden av slit.

Vill bara kunna känna mig snygg och äta gott.

Hälsningar Carro

missaz
0

Ta det lugnt! Det går egentligen inte att göra någon utvärdering efter en vecka. Säkert kan också mensen ställa till lite svullenhet + extrakilon; många samlar ju en del vätska under mensen. Tycker inte du behöver "mixtra" något efter bara en vecka. Glad

nobban7
0