Rawfood kex
Var på ICA såg Renée Voltaires Rawfood kex, de innehåller bruna och gula linfrön pumpakärnor sesamfrö lantbuljong havssalt paprikapulver och vatten, kexen är sakta torkade.
De var inte helt billiga men någon gång ibland kan de kanske passa. Smakade bra med ett tjockt lager smör, ost är nog också gott på.
Hej, jag tänkte göra det själv hemma, men när jag lästa recepten att den ska ha inne i ugnen under 8 timmer eller mer då tänkte jag bara på min elkostnad.
Så det blev ingenting
Jag var rätt sugen att handlanär när jag var på vår ICA, men när jag såg priset som var över 70kr, hoppade av.

Varför inte prova LCHF-kex i stället? Billigt och supergott
Oj vad priset kan skilja från handlare till handlare, mina kex kostade 54:- dyrt det med men ändå!
LCHF kex?
Recept, tack
#1 En ugn har en effekt på ca 2 kW, d v s den drar på en timme 2 kWh (kostar ca 2:-) på full effekt. Jag antar att det inte ska vara så varmt i ugnen de där 8 timmarna, så det blir inte många kronor!

lchf-kex? låter bra det, men vad är det? ^^

Jag kommer inte ihåg så här på rak arm, men prova under 'sök' funktionen. Tråden dyker upp lite längre ner på sidan.Den var i alla fall gudomlig, jag omvände den resterande släkten.
Dora, Har du receptet för raw-food kex? Kan du lägga in den?
Jag har kört en egen variant i crisp-pannan i mikron och det funkar hyfsat men skulle gärna prova "orginalet".
SandraB, Ju, jag har den.
eller här kommer länken till recepten
Tack tack. Ska prövas snart.
#8 Hur gjorde du i crisppannan?
Jag har gjort paj utan bröd i crispannan (14min) det fungerade
suveränt.

en kväll då jag var sugen rev jag bara lite ost och strösslade över skalade sesamfrön och lite chilikrydda och in i ugnen.. blev småsega jättegoda kex som man kunde breda bregott över.. guuu va gott jag mådde den kvällen!
kunde inte konsentera mig på filmen iaf!

#12 Jag gjorde precis samma sak men mina blev krispiga som chips. Kan ha berott på att jag använde mager ost och rostade dem rätt länge. Gott blev det i alla fall..

Jag gjorde receptet, blev sådär, jag undrar vad det 'tjänar till' att blötlägga i 4 timmar, för att sedan torka i 10 timmar. För min del är det enklare att istället för blötläggning så har man i några ägg, så simsalabim går det mycket fortare.