Sitter här med ett sug....
Efter något men vet inte vad.
Vad tar ni till då begäret sätter in??
Tar gärna emot tips på vad jag ska ta mej till i en sådan situation
Till saken hör att jag för ca 30 minuter sedan har ätit kyckling, beasås och ost samt druckit ett stort glas vatten
En babybel brukar jag ta. Eller jag rör i hop gräddfil med lite kryddor och sen doppar jag paprka och ost i.
Eller jag tar en pytteliten ruta mörk chocklad.
Eller bara en bit brüsselkål doppat i beasås kanske?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

En mugg kaffe med 1-2 msk grädde i brukar hjälpa för mig, det är vätska, det är varmt och det är gott!
Är det riktigt illa och inte kaffet hjälper brukar jag steka skivor av fläskkarré. Efter en sådan skiva brukar jag vara helt nöjd.
Lycka till!
Så här brukar jag tänka:
1. Försök distrahera dig med nåt annat, nåt helt annat än att äta.
2. Fundera på om du verkligen är hungrig eller om du är nervös eller stressad, eller om det kan vara nåt annat…
3. OM det inte går över, prova nåt med fett och kött.
4. Försök att begränsa skadorna om du bara MÅSTE ha nåt med kolhydrater i. Grönt är bättre än frukt, hallon är bättre än godis osv. Hallon med grädde kanske hjälper dig? 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jag har tre favoriter: Turkisk Youghjurt, en skvätt grädde, litet hallon och ytterst lite hackad mandel på det…
eller
Äggmjölk med snabbkaffe i (blir som en mättande capuchino tycker jag)
eller
En eller ett par (beror på hur mycket kolhydrater jag ätit under dagen) skivor finncrisp, med ett tjockt lager smör och några skivor ost på…

Lägger du i snabbkaffepulvret redan frän början, innan du mixar?
Det lät gott med äggmölk med snabbkaffe i, kan passa mig som frukost.

Det är superduper gott!! Jag lägger ned 50 g. smör, ca. 1 msk. kokosfett, 2 hela ägg, 3 ägggulor och snabbkaffe i min blender. Sedan häller jag ned 2,5 - 3 dl. kokhett vatten och kör några sekunder… Det är bara så gott!!!
Det blir två stora glas - ett till gubben och ett till mig. Jag står mig på det hela dagen och kan på hemvägen från jobbet komma på att jag inte ätit något alls på dagen.

Tack för tipset!
Ska testas. Redan imorgon bitti tror jag. Men jag har ingen blender, brukar köra äggmjölk i mixern. Alltså mixerstav. Blir det stor skillnad? Läge att investera i en blender?
Jag har just dratt i mig av två jättegoda ostar - en chevret inrullad i aska och en grönmögelost vars namn jag glömt… Tillsammans med ett glas underbart rött vin, rött som passar till just ost.
Jisses, detta var gott. Som tur är har jag hjälp med både vin och ost, så att det tar slut innan jag förätit mig själv. Och detta feta tar bort allt vad sötsug heter.

#7… Min blender gick sönder för ett tag sedan, och jag gick ut här och frågade till råds. Många tyckte då det räckte med stavmixern. Men själv tyckte jag den blev litet vattnigare med stavmixern. Men det är klart - det är väl bara att försöka minska på vattnet.. Men jag köpte en liten OBH Nordica blender och det här receptet fyller den tillbringaren.

Jag brukar stoppa in en bit briost i micron några sekunder så att det smälter ihop lite lagom. Tar på ca 1 tsk av min mammas hemmagjorda sylt som jag har blandat ut lite extra med hallon. Det bli jättemumsigt

Drack äggmjölkskaffe imorse. Jättegott och jag var mätt fram till kl 14. Får nog bli en vana. Ska fundera på en blender, tillsvidare får det gå bra med mixerstaven.
Tar en ruta mörk choklad eller slickar i mig en sked jordnötssmör (har gått ner lite väl mycket i vikt) det triggar inte mitt sötsug.