Bantarbiffar, vad är det???
Vad är Fakir-veckor och bantarbiffar? Vad jag förstår är det att bara äta biffar men vilka biffar? Bara Nötfärs med kryddor eller??? Hur???
ett kilo ren fläskfärs
2 ägg skvätt grädde (till lagom koncistens)
kryddor som svartpeppar/vitpeppar, chili(färsk), vitlök(färsk)
Rör samman allt, forma till biffar och stek i smör/ister/kokosolja.
Tog från ett inlägg Amiechan skrivit tidigare. Receptet kommer nog från SSS bok.
Är det detta man ska äta dag ut och dag in utan något annat då för att vara Fakir???
japp! jag skulle aldrig klara det kan jag säga.
Har du provat?? Man vet aldrig vad man kan om man inte provar
Men jag äter ju inte kött, så därför. Annars kanske 
Förlåt det hade jag missat, då förstår jag, har varit vegetarian i 10 år.
Men om jag börjar med det igen så ska jag testa det för att se om jag klarar!
Fast det går ju faktiskt att köra näst-intill fakirdiet på tonfisk, antingen med smör till eller majonnäsklickar (ok, då blir det lite mer kollisar, men i alla fall).
Tack för hjälpen!
Jag som inte är vegeterian kommer nog klara det, men får man ha bearnaisås på???

Hemmagjord bearnaisås är knappast otillåtet…den innehåller ju bara kollisar från äggulan. 
Fabrikstillverkad brukar normalt innehålla kollisar, onyttiga vegitabiliska fetter och natriumglutamat.

Jag har precis stekt "bantarbiffar" i ugnen. När de var färdiga hade en massa av det åtråvärda fettet runnit ur dem. Så för att få rätt fettmängd måste man väl äta dem med fett av något slag?
Jag brukar bryna biffarna i stekpanna, och när de fått fin färg häller jag på ett par deciliter grädde och låter biffarna "koka" klart i den. De är klara när de känns fasta när man trycker på dem.
Köttsaften och fettet som rinner ur biffarna tillsammans med en skvätt kalvfond (inte bästa alternativet, jag vet, men jag har inte gjort egen buljong än *skäms*) ger gräddsåsen en himmelskt god smak!

Tack Ulrika.
Det låter gott! Nästa gång vet jag bättre.