Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 709 ggr
Dina-Lisa
0

Räkna på det?

Jag försöker från början idag att skriva in det jag äter på "Min mat" för att kolla hur jag ligger. Fattar bara inte riktigt hur jag ska se. Där skrivs ju allt i %. Hur ska man ligga med fett, protein och kolhydrater för att få en bra effektiv fettförbränning? Ofta skrivs allt i gram ju.

Så här såg min frukost ut, inte det bästa ju, men lördagsmorgnar brukar jag unna mig två Finn crisp till frukost. Himla intressant sida faktiskt där man får allt svart på vitt. Riktigt längtar till jag ska kolla hur lunchen ser ut :)

MimLan
0

Om du tittar upptill, står alla siffrorna i gram.

Det räcker om du fokuserar på 75% fett, 20% protein och 5% kolhysrater. Kolhydraterna kan ses som "max 5%".

Dina-Lisa
0

TACK!

Wildrat
0

75% fett, 20% protein och 5% kolhydrater i cirkeldiagrammet och i listan ovanför hittar du grammen och där bör det vara ca 20 g kolhydrater, 1-2g protein per kilo kroppsvikt (högt om man rör på sig mycket) och minst lika mycket eller mer fett än kolhydrater och protein tillsammans.

Dina-Lisa
0

Utan att direkt ha tänkt mer på det än bara att skriva ner det jag ätit så har dagen varit så bra den kan bli ur matsynpunkt. Se själva.

93 g proteiner, det var mer än jag trodde det skulle bli. Är mycket nöjd med mig själv.

kaisakavat
0

Hej Dina-Lisa!

Du är klart bra ute. Käka på du. Kanske känner du på sikt att du kan dra ner lite på matmängden. Man behöver ofta äta ganska mkt i början och kan dra ner sedan utan att bli hungrig. Matsäcken drar ihop sig också. Men det är inget måste. Det ser jättebra ut!

Lycka till i fortsättningen!