Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1803 ggr
Miyu
0

Prylar i köket

Vilka prylar i köket står numera och dammar? Själv använder jag aldrig längre durkslag  (pasta), djupa tallrikar (gröt), pinnar (nudlar), rost (bröd), lattesked (oboy), smörkniv (använder stekspade/riktig kniv)

Share!

elin83
0

Grytor…

[Pennylane1]
0

pastamaskinen

Aniara4
0

Durkslaget använder jag flitigt till kokt blomkål och blötlagt bacon. Men den fina hushållsassistenten som jag fick i julklapp för att kunna baka mitt goda bröd utan att behöva knåda så mycket står och samlar damm… Skäms

nobban7
0

Äggkokaren - den kokar bara 7 ägg åt gången.

Durkslaget använder jag för att spola av keso.

Shawy
0

#0 Lika som dej + teflonpanna(utbytt till gjutjärnspanna), kastrull som tidigare användes till potatis och pasta.

Vad jag mer har upptäckt, att jag har fått ett tomt skafferi. Det börjar samlas saker där istället Foten i munnen

nobban7
0

#5 Ja! Skafferiet använder vi ju inte heller.

mikaelj
0

Boken "Bröd" av Jan Hedh :/

Min ugnssten i granit (motsv. stenugnsbakat bröd med den!)

flikkan77
0

Använder inte brödrosten och knappt ugnen heller nu mera.

"You just have to belive…"

Lithia
0

brödrosten, fritösen och juicepressen står och samlar damm.

Funderar på att bära ned den sistnämnda för jag älskar verkligen färskpressad apelsinjuice (egentligen den enda kolhydratrika sak jag saknar) och den sorgliga pressen påminner om det hela tiden.

Caena
0

ja brödrosten har ju minskat i användning helt klart,
samma med juicepressen.. =/ väldans tråkigt..

däremot använder jag ugnen massor, smörkniv har jag nästan aldrig använt mig av..

däremot saknar jag mina kokböcker.. borde överlag använda dem mer.. det går ju att kombinera och göra lite andra variationer..

maxiq
0

Brödkniven

kickelina66
0

Eftersom det bara är jag som äter lchf finns all köksutrustning kvar men vissa saker används aldrig numera av mig. Brödrosten är ett exempel. Däremot använder jag brödkniven till att skära tomater i tunna skivor, det går lättast så.

MillisB
0

Brödbakningsmaskinen har burits ut ur köket och ner i boden.

En skafferilåda har rensats ut.

Alla receptböcker med lågfettkost har givits bort. Har ändå över 50 kokböcker…

Hmm, kommer inte på fler saker just nu.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

odezza
0

Brödrosten användes här om helgen, då en gäst rostade sitt medhavda bröd i den… annars står den lite undanställd på en hylla…

Smörgåsgrillen är också undanställd, funderar på att slänga den…

Stenkvarnen till min Bosch hushållsassistent, som jag tidigare malde helt råg- och vetekorn i, till surdegsbrödbaket, är också undanställd. Assistenten har jag även köttkvarn till, så den får bli kvar i köket…

Råsaftcentrifugen har jag skänkt bort…

Fritösen (som var en present) har jag slängt…

"still lost in space and time"

mikaelj
0

Just ja, min Philips HD2686/90-brödrost med extra stora skåror för att få plats med mitt surdegsfullkorndinkelvetemjöl är tämligen oanvänd numera.  Det var lite trist, den har fått bäst i test flera gånger om och har tjänat mig väl!

pitch
0

Brödrost och smörgåsgrill är ju helt borta i min värld.
En annan sak jag upptäckt är att jag hellre tar fram det rostfria rivjärnet isf matberedaren…skapar inte ens hälften av disk. När man blir tvungen att lära sig "mat från grunden" blir de grundläggande verktygen så mycket viktigare/bättre

WilliamJ
0

Min sambo..:-)

Jag har min stekpanna till all mat och en liten djuptallrik för mina "ägg i tallrik" (Ägg, smör, oliver och ett ostlager). Hon har ju iofs köpt en Tuppeware konservöppnare till tonfiskburken, som jag äter med en halv burk Creme Fraiche.