Föreningen LCHF i Mälardalen
Idag samlades några entusiastiska LCHFare i Eskilstuna. Tanken var att planera en föreläsning till hösten, men då det fanns idéer för att göra fler aktiviteter beslöt vi att bilda en regional förening för vår kost. Denna förening ska vara för alla som äter LCHF, oavsett anledning.
En interimistisk styrelse bildades vilken Annelie Eklund (Wildrat) är ordförande, Lisa Kiellarson (lkn02001) sekreterare, Ragnhild Karlsson (Bernice) kassör samt Carola Renvall (Gejsa) medlemsansvarig.
Vi planerar första årsmötet till slutet på Augusti och planerar föreläsningen till slutet på September. Ber att få återkomma med datum längre fram.
Vi hoppas att många i Mälardalen vill bli medlemmar och för att bli det mailar man till lchfmalardalen@gmail.com och uppger namn, adress, telefonnummer och emailadress. Vi hoppas också att många hör av sig med idéer, förslag och synpunkter till oss på denna adress!

Toppen!
Tanken med att heta "i Mälardalen" var att tex Västeråsare också kan ansluta sig inte bara de runt Eskilstuna, lite grann av en storregion.

precis! 

Puttar upp så alla ser!

Stockholm ligger i Mälardalen! 
Ja ni är också välkomna. Men ni är nog så många att ni kanske kan ha en egen? LCHF Stockholm, kanske? Det är ju inte helt fel att ha flera små…
Men ni är alldeles väldigt välkomna på föreläsningen. Som det ser ut nu är det Annika Dahlqvist som föreläser så nu behöver vi hitta en lokal som är stor nog. Vet ju inte alls hur många som kommer…

Är tanken att bara medlemmar blir inbjudna eller får man ta med sig andra också?
Föreläsningen är öppen för alla. Det kanske blir en inträdesavgift men det vet vi inte än då vi inte vet vilken lokal det blir. Förhoppningsvis kan vi få ihop pengar ändå så det blir gratis…
Bra initiativ, som jag gärna stödjer om än passivt! (har tyvärr inte tid att engagera mig).Föreläsningen låter toppen!

#9# Alla medlemmar är så välkomna. :)

Puttar upp! Inga fler i mälardalen som vill bli medlemmar?

puttar upp så att så många som möjligt ser tråden!
ja, nog måste det finnas fler från Mälardalsområdet här?!
Kostar det inget? Då blir jag gärna medlem. Räknas väl till Mälardalen även om jag bor invid Dalälven (nordöstra Västmanland).

#13# Du har inte anmält dig på gmailen att du vill vara medlem än. Gör det. :)
#14# Troligtvis kommer vi att ta en liten summa varje år sedan. Men det är inte bestämt hur mycket än. Vi måste ju se intresset först och så måste det ju gå ihop med föreläsningar osv. Vi kan ju inte ta ur egen ficka om du förstår?!
Fler som vill vara med? Det har ju tillkommit lite nya på forat.

Hur många är vi nu? Jag ska kolla med min mamma om hon kan vara intresserad. Hon finns inte här på forumet men kan ju gå med ändå antar jag.
#17 Ja man måste inte vara med på forumet, det är ju bara det att det är enklast att lägga upp info här…

Puttar upp denna nu.
Vi blir fler och fler. Jättekul!

Vad jag har sett på den här tråden och Eskilstunatråden, så finns det fler som är intresserade.
Skriv ett mail till lchfmalardalen@gmail.com
gejsa tar hand om dem som vill vara med!
Puttar upp igen så fler kan se…

Puttar upp jag med nu.
Vi är nu 12 medlemmar. Men visst finns det väl fler som vill gå med?

Hej
<:AtomicElement>Jag bor i Uppsala. Får man vara med?

ja! maila till lchfmalardalen@gmail.com och uppge namn adress och telefon samt gärna födelseår så får du ett medlemsnummer av gejsa!
välkommen!

Nu har Annika Dahlqvist lovat att komma till Eskilstuna den 1 oktober och föreläsa.
Vi kommer att ha årsmöte den 30 augusti, så håll utkik på meddelanden i den här tråden.
Bokmärk den!

Inga fler som vill bli medlemmar?
Någon av er som är medlemmar nu som vill ingå i styrelsen?
Mejla gärna till lchfmalardalen@gmail.com
Vi är ju så många som ingår i Mälardalsområdet, var är ni alla?

puttar upp igen

Puttar upp inga fler som känner sig hågade att bli med oss?

P U T T A R U P P I G E N !

I dag blev vi ytterligare en medlem.
Finns inga fler? :)
Vad krävs för att vara medlem?
Hur många är ni?
Frågar det samma som 31.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

#31# och #32# Det krävs inget för att vara medlem. Gärna om det finns några som vill vara med i styrelsen för vi är bara 4 stycken som startade upp föreningen. Man behöver ju vara fler i en styrelse.
Vi ska gå med i Studiefrämjandet som kommer att hjälpa oss med billiga lokaler ev och ersättning per medlem. Detta ska ju gå till olika föreläsningar osv. Ev att vi måste ta en liten summa i medlemsavgift också. Men detta bestäms på årsmötet. Vi kommer att kalla alla medlemmar och dom som vill komma är välkomna.
Vi är just nu 15 stycken medlemmar.
Rätta mig om jag skrivit något fel. :)

kan tillägga att ambitionen med föreningen alltså är att anordna föreläsningar och kurser/sammankomster samt att sprida kunskap om LCHF.

Nu är vi 16 medlemmar. :)

Så bra!
Då har jag anmält mig och vill bli medlem förstås!! Kanonbra!!

Ja, så nu är vi redan 17 medlemmar. :) Jättekul det här ju.

I dag blev vi ytterligare en medlem. :)
Jag blev medlem får några dagar sedan!
Det vore super att få gå på föreläsningar mm.

vad roligt kabbela! föreläsningen är spikad och jag hoppas att du även kommer på årsmötet!!

Puttar upp igen!

Nu har blivit ytterligare en medlem. Så nu är vi 19 stycken. :)
Inga fler som vill vara med oss från början?

Nu planerar vi årsmöte i Eskilstuna den 30 augusti!
Anmäl er till lchfmalardalen@gmail.com
Ju fler vi blir, desto roligare.

om ni anmäler er så får ni ut en kallelse med dagordning.

jag meddelar här att kallelse till årsmötet den 30/8 kommer att skickas ut via epost till medlemmarna. Så håll utkik i era inkorgar!
Ni andra får gärna passa på att anmäla intresse för medlemskap till lchfmalardalen@gmail.com så får även Ni kallelse!
lisa/sekreterare

Puttar upp denna viktiga tråd. :)
Puttar upp igen för nya Kif:are att läsa. Alla som bor runt mälaren är välkomna att gå med.
Jag vill självklart vara med. Ingår gärna i styrelsen om det behövs
. Mailar in på en gång!!!
Har stor lokal om det behövs - dock i Uppsala…
OHHHH, jag kommer att jobba i Uppsala och bor i stockholm! Intresserad!
Jag är intresserad, bor i Uppsala, mailar en anmälan på en gång….

Puttar upp!
Ni har väl inte glömt att vi har årsmöte den 30/8?
Det är inte så många som svarat om ni kommer eller inte av er som blivit medlemmar.

Nu har vi en förening med egna stadgar, styrelse och revisorer!
Som första evenemang har vi Annika Dahlqvist som föreläsare den 1 oktober i Eskilstuna.
Kan man boka biljetter till den 1/10?

Hallå alla LCHFare! Ni glömmer väl inte att Annika Dahlqvist kommer till Eskilstuna den 1 oktober. Alltså nu på onsdag redan. Plats: Studiefrämjandets Kulturrum, Kungsgatan 13, våning 4
Tid: kl 18.30
Entre: 80 kr
Alla är så välkomna!
Vi har även fått en jättefin hemsida se länk: http://www.lchfimalardalen.se/index.htm
Den är gjord av: http://www.sannesdesign.se/
Tack snälla för hjälpen!
Väl mött på onsdag.
/Carola (medlemsansvarig)

Vilken fin sida!
Bor inärheten av Enköping och Eskilstuna känns lite långt borta finns inte något liknande i Uppsala eller Stockholm?
Funderar på att bli stödmedlem annars, eller finns det tankar om att sprida föreläsningar o dyl i Mälardalen?
Är jag medlem i en förening vill jag gärna vara aktiv 
Fin hemsida!
Skulle gärna varit medlem, men Bergen blir lite långt ifrån Mälardalen…
Lycka till vidare!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Tack ska ni ha!
#55# Tyvärr tror jag inte att det finns något i närheten av dig. Men Enköping är inte så långt. Ca 8 mil eller ngt sånt. :) Klart du kan vara medlem ändå hos oss. Det kan ju finnas fler som vill gå med och som bor i närheten av dig. Då kan ni åka tillsammans när vi har någon aktivitet. Skriv isf dina uppgifter till mejlen.

vill bara tillägga också att vi faktiskt har pratat om att kanske ta nästa föreläsning i västerås. det är ju närmare dig..
//Lisa, sekreterare
Lisa: Pricka då INTE in den en onsdag!
Då kanske jag har möjlighet att komma!
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

OK nu har jag skickat in att jag vill bli medlem 

#60# Vad kul! Du har fått mejl tillbaka. :)