Godmorgon 15 september
Ännu en sensommardag med löfte om dryga 20 grader varmt, det är tom varmt på morgonen, härligt, lite torrt här och där men det kan jag stå ut med. Jag pratade med en bekant som hållit på med Gi under ett par år och hon menade på att grejen var att INTE äta protein/fett och kolhydrater tillsammans utan det ska ett visst antal emellan. Om man skall hårdra det så äter man alltså pastan för sej och köttfärssåsen ett antal timmar senare. Är det någon annan som hört detta? Stämmer det?
Gomorron gomorron! Härlig dag idag!
Jo, det är så Montignac sa att man ska äta :)
Godmorgon! Härlig solig morgon och fredag.
Varför äta pastan alls om man inte äter den till köttfärssåsen. Kan man sen äta såsen för sig är det väl inget problem att äta bara den.
Pasta är bara mjöl och vatten, inte mycket näring där.
#Mervi. Du har så rätt varför äta pastan alls, jag tänker nog närmast på om man skulle bli sådär jättesugen på frukt eller bär någon gång om man faktiskt skulle kunna äta det någon gång när frestelsen blir för stor (har inte ätit något dera på 3 månader) om man samtidigt ser till det här med tiden, kanske inte skadan skulle bli så stor förutom att man förmodligen skulle må skit.
Kelly: Det kan man göra enligt Montignac. Kolhydrater ihop med lågfett är OK enligt honom, bara man låter det gå minst 3 timmar innan man äter fett. Han har olika frukostar man kan välja mellan. Fett/protein frukost eller Kolhydrat/lågfett frukost.
Montignac uttrycker det så att om man absolut vill äta kolhydrater, så måste man göra så, däremot måste man inte äta kolhydrater.
Numer pensionär i Nynäshamn
Om jag vore olidligt sugen på en frukt skulle jag ta den sist av allt, kanske innan läggdags men med minst 3 timmar sedan jag åt min LCHF-måltid. Eller också direkt efter relativt hård träning.
/m