osannolikt tilltugg!!
Den mest osannolika kombination till Laphroig!! Som skall vara god
Man tager en ruta 70+ choklad, lägger på den en skiva grönmögelost(ev mosad med lite grädde för att bli smidig)och avslutar hela härligheten med en klick röd sylt (hallonsylt) /Hallon för LCHF'are
sen avnjuter man det hela till en liten Laphroig whisky!!
De' ni!
Trevlig helg!!
Det låter helt osannsynligt, ja!
Men är det gott?
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Hej Umbra
Det lät helt underbart gott
det skall jag testa lite senare MVH Monolla

Så mycket gott tillsammans kan inte bli fel! Ska testa imorgon :D Tack för tipset!
Inte helt oväntat att det är ett gott tilltugg.
Små bitar chocklad används ofta som tilltugg till rom.
Inte helt otroligt, om du frågar mig. Rökt ost har ju vissa undertoner gemensamt med choklad, och Laffe passar ju till allt värdigt benämningen "mat", så det här ska jag definitivt testa.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

#5 Är grönmögelosten rökt? Eller fattar jag fel?
"still lost in space and time"
På en chokladprovning för några år sedan fick vi bl.a. en pralin på mörk choklad med grönmögelost på. Till den drack vi ett portvin, om jag inte minns fel. Det var en fantastisk smaksensation.
Hälsningar
lowcarbing
#6 - Nej, nej, men jag tänkte bara på ostens roll i sammanhanget, som vilken ost som helst. Ost och choklad och whisky överlag är nog inte så dumt.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

#8 Ok… då fattar jag… 
"still lost in space and time"

Åh vad jag avundas din självkontroll! För mig skulle det sluta med att jag tog en chokladkaka och en hel ost. Kan inte sluta med dessa två ting förrän jag ätit upp allt.
Whiskyn däremot får stå kvar på hyllan…
#10 - Då köper du choklad i pralinform, i strikt begränsad mängd, så har du ingenting att äta av sen när pralinerna är slut. Om osten är fet gör det nog inte så mycket om du äter mycket av den.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus