Låsa trådar
Herregud! Ett forum med censur! Milde himmel! Att låsa en tråd (Extremdiet!!!!!!!) för att ett diskussionsämne inte faller någon på läppen - jag har inga ord. Jag tänker också avsluta mitt medlemsskap. Har man så dålig tolerans och så svårt att låta sina medlemmar (frivilligt) själva bestämma vilka diskussioner de vill delta i, så passar inte heller jag in här. Definitivt inte! Överförmynderi är det värsta jag vet!
Tack för mig! Må inga orosmoment störa er!
Inte mig emot. Vi tvingar ingen att vara här.
Ni får kalla det vad ni vill. Jag kallar det inte cencur.
När jag startade forumet för 2½ år sedan var vi några stycken som ville samtala om LCHF-kost och vardagliga problem kring det. Ingen kunde drömma om att vi skulle bli ens 500 medlemmar och just idag blev vi 5000.
Vi som driver det här forumet kan tyvärr inte vara alla till lags och det är smällar vi tar.
Numer pensionär i Nynäshamn
Det låter som att du är ute efter uppmärksamhet mer än något annat.
… för annars hade du väl bara avslutat ditt medlemskap utan att ropa till resten av världen, inte sant?

Jag ska inte starta en ny diskussion - det lovar jag Margareta. Detta är mitt allra sista inlägg. (oavsett eventuella svar)
#2: Och du kunde inte låta bli att svara va? I vanlig ordning. (Vilka själ har du? Kan det vara uppmärksamhet?) Är du utnämnd till ordningspolis här? För att vara en person som tycker att man inte ska ha vissa disussioner är du ovanligt flitig deltagare. Du är en av dem som håller igång dessa diskussioner. Så även nu! Hade du inte skrivit ett svar nu så hade inte jag heller fortsatt. Men du är nog ganska lik mig, trots allt. Skillnaden är att jag erkänner att jag gillar diskussioner.
Jag tycker att just du har ett tråkigt förhållningssätt till människor med andra åsikter än de du har. Du är den främsta anledningen att jag inte vill vara kvar här och det verkar vara anledningen att andra personer inte heller vill vara kvar här. Du är helt enkelt en hånfull typ som ser dig själv som förmer än vissa andra.
Vem pratar du om? Mig eller MikaelJ?
Ja.

Jag pratar om om mikaelj.
Förlåt Margareta - jag har inget emot dig. Egentligen accepterar jag att du låser en tråd också - det är du som startade forumet och det är du som anger tonen. Du har förklarat det och jag kan förstå det också. Men jag känner att det inte passar mig att vara här längre. För jag gillar att diskutera och då blir det lätt lite hett om öronen.
Jag får väl starta en egen sajt… (Klagomuren eller nåt
)
Klagomuren iFokus blir bra!
Allvarligt talat är jag personligen inte så rädd för diskussioner som många tycks tro. Då hade jag tex gett mig in i den aktuella tråden tidigare.
Jag vet efter 2½ år som Sajtvärd att det är svårt att hålla stämningen i ett forum på en dräglig nivå. Jag har valt att stämma i bäcken - därför att det lätt spårar ur. Jag vill att Kolhydrater iFokus skall passa även för dem som aldrig satt sina ord i ett forum och de kan lätt bli avksräckta av dessa hårda diskussioner som i min värld inte leder någon vart. I alla fall inte till något som jag vill stödja.
Vi har haft den här diskussionen så många gånger, men eftersom det hela tiden kommer nya medlemmar, så är det bara att acceptera. Den här gången kunde jag vara tyst - det är så många som vet vad jag tycker att jag inte längre behöver skriva det själv. Det känns fantastiskt faktiskt. Tack alla för detta! Ni vet själva vilka ni är.
Jag är inte längre rädd att tappa medlemmar, jag har så många att jag klarar mig, men jag är fortfarande rädd att den försiktiga, kanske ovana medlemmen som verkligen behöver hjälp med sin kost inte skall våga sig hit. Eftersom vi hanterar ett ämne som intressar alla - oavsett de är forumvana eller ej - så får vi ibland medlemmar som knappt suttit vid en dator innan. Dem månar jag hellre om än er andra som käftar på i alla forum ni hittar.
Just nu finns det en tråd som jag grämmer mig över - den skulle inte fått passera, men jag var bortrest när den dök upp. Jag tycker inte om att man pratar om namngivna personer, oavsett de är kändisar eller ej. Vem vet om de än dag blir medlemmar hos oss? Då skall vi inte ha något byk i lasten. Detta skrevs av någon så fint i den andra tråden som nu är låst och det var skrivet som om det kom från mitt eget tangentbord. När den tråden jag menar "kallnat" och känns färdigdiskuterad kommer jag att ta bort den.
Appropå #4 så tycker jag det är bättre att ta den typen av klagomål i privata PM. Det gör ingen människa gladare att läsa dem på ett öppet forum.