Kolhydrater i ägg??
Är det någon som vet… viktklubben säger att det är 2% kol. i 1 ägg, läste i någon tråd att h*n fick i sig kolhydrater genom ägg…
Men minmat och SLV säger 0,0 g kol.
Vad är rätt?
Är det inte kolesterol de menar med kol? Eller det kanske är mer eftersom alla "experter" varnar för ägg p.g.a. kolesterolet.

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Enligt Fineli (Finlands livsmedelsdatabas) så innehåller 100 g kokt ägg 0,3 g digererbara kolhydrater…
Ett ägg (med skal) väger ca 60 g (varierar givetvis med storlek)… så det öär ju inga mängder kolisar det handlar om…
Sedan är det ju tyvärr så att uppgifterna kan variera i olika databaser.
"still lost in space and time"
Ägg innehåller så lite kolhydrater att det inte skulle bli mer än 2-3 gram även om man levde enbart på ägg. Det är inget man behöver tänka på.

# 1 nej, nej kol det är min egen förkortning för kolhydrater :) Men knappar man in 100 g ägg på VK så blir det 3% kolisar.
Och jag läste något i en tråd…svaret var ungefär så här…får i mig lite kolisar genom ägg, grädde..osv
Blir irreterad när det står där i VK…förstör jue min statestik 
Varför matar du in det på VK? MinMat.net använder SLVs livsmedelsdatabas.
(kh är en vanligare förkortning)
Det är lite förvirring kring ägg trots allt. På äggkartongerna jag köper står det alltid att det är några kh. Paketet för dagen anger 2 gr kh/100 gr.
Det kanske är om man äter upp kartongen också! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Majsstärkelse?

# 5 Tycker att VK är lättare att hantera och man kan lägga in egna recept och får bättre överblick. VK använder sig också av livsmedelsverkets databas…konstigt nog eftersom att det säger olika
# OKej, då är de kanske inte helt fel ute, då får jag börja lita på statestiken igen då
.
Bara vitan innehåller kolhydrater. Bara gulan innehåller vitaminer. Jag brukar slänga vitan, visserligen proteinrik men protein får jag från kött.