Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1140 ggr
DaMum
0

OT - Äventyr i Oslo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!

Lite off topic så här, så vill jag berätta att jag och Catlin nyss kommit hem från några dagar i Oslo där vi träffat Clajo, och även hört och sett henne uppträda på nya Oslooperan.

Det var fantastiskt roligt att ses på riktigt, och det smakar mer! Clajo är dessutom mycket scenisk och hon var otroligt vacker i sin klänning. Synd att jag inte kunde fotografera under föreställningen.

Första kvällen träffades vi på "Den Gamle Major" och pratade bort några timmar. Där tog vi några bilder. Jag lägger in tre stycken i denna tråd, och så kommer Catlin att lägga in de hon har.

Operaäventyret blev också maxat. Om man vill kan man läsa mer om det HÄR.

Kramis!

DaMum
0

Bild nr 2

DaMum
0

Bild nr 3

clajo
0

Det var jättekul att träffa Catlin och DaMum! Jag har ju inte kunnat åka på båtkryssningar eller andra träffar… Två toppentjejer som det inte var ett dugg svårt att snacka bort några timmar med!

Dessutom var de ursnygga på operakvällen! Kyss

Min egen tjusighet på scenen kommer sig av korsett, smink och extra-hår…Obestämd (Men att jag gått ner 12 kg med lchf hjälper kanske lite…)

Träffar gärna dessa damer igen och hoppas att jag också kan komma på en större träff nån gång.

Stor kram till Catlin och DaMum!!

(vill också gärna se Catlins foto från damtoaletten på Den Gamle Major!)

Maia
0

Det är jättekul att få ta del av ert möte i VL (Verkliga Livet).  Fina foton, också!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

catlin
0

Jaa, det var verkligen kul att träffa Clajo! Vi hade väldigt trevligt och jag hoppas det inte var sista gången vi sågs.

Här kommer en fin bild från Den Gamle Major.

Clajo, jag gjorde ett litet bildspel från puben, med bilderna från damrummet, det finns här om du vill se. ;-)

Kram på dig, och tack för två fina kvällar i ditt sällskap!

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

catlin
0

DaMum på Den Gamle Major, drömmande om kommande operaföreställning… Flört

catlin
0

Clajo och DaMum i samspråk.

raphanus
0

#3 - Jag har inte helt fått med mig på vilket sätt du har bidragit till catlins och DaMums äventyr, annat än som gott sällskap. Du skriver ju att du stod på scenen! Du stod väl aldrig på samma scen som självaste René Pape? Korsett och smink eller inte, jag tycker du är vråltjusig på bilderna!

clajo
0

#8 raphanus: Jodå, stod på samma scen, men jag är ingen stjärna: jobbar som korist på operan (alltså i kören). Och detta är en föreställning med mycket kör… :-) Är "fransk adel" i första akten, "spansk hovdam" i andra, samt "spansk mobb" i tredje och femte akt. Slänger med en bild på fransk adel á la 1500-tal.

Tycker inte att jag bidragit med så mycket för Catlin och DaMum, mer än att vi just umgicks några timmar. Så glad att de hade tid för mig i sitt späckade program!

Nu har jag sett bildspelet, Catlin! Vilket knasigt ställe, med dold dörr i bokhyllan för att komma in på toa…! Glad

DaMum
0

Clajo, du bidrog med väldigt mycket! Du tog dig tid att träffa oss första kvällen, du ordnade så vi fick gå "gräddfilen" in till sceningången efter föreställningen, och du hjälpte oss tillrätta med diverse förklaringar och beskrivningar om hur det funkar på operan! Ovärderligt!

Dessutom stod du för en stor del av nöjet att vara i Oslo. Jag säger som Catlin, jag hoppas det inte dröjer alltför länge tills jag får träffa dig igen!

Kram!

catlin
0

Och dessutom: Du ringde efter taxi när våra mobiler inte funkade!

Du bidrog med mycket, och gjorde vårt besök väldigt trevligt!

Ja, visst var det en kul pub, mysig och lite spännande! Roligt att vi hamnade just där.

Fasen, jag längtar redan till Oslo igen… Flört

Kram på dig!

clajo
0

#10 & 11: Det var inget besvär för mig alls; bara trevligt!

Skall f.ö. försöka komma til Stockholm ett par dar i februari och då kanske vi kan ses en stund då?

Ni är två toppenpinglor som jag gärna träffar igen. Glad

catlin
0

#12 Jaaa! Vad kul det skulle vara! Skrattande

Och angående det sista så är du också det! Kyss

DaMum
0

#12 Ja!!! Så kul! Du är så välkommen Clajo, när du vill! Kram!