mensen kom-borta i ett år
min mens har varit borta i nästan ett år pga av vikten. men idag kom den.blev nästan rädd då läkare har sagt åt mig att jag får inte igång någon ägglossning förrens jag väger 98 kg. men nu kom den endå.

Grattis!
Jag säger grattis jag med! Hur har det fungerat att gå ner hittills?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
har bara hållit på i fyra dagar men förlorar man vätska i kroppern av denna kost? mina fötter är hälften så stor.inflammationen i fötterna är så gått som borta, gör lite ont när jag kliver upp på morgonen men inte så hemskt som förrut. men vikten vet jag inte då jag inte ska väga mig förrens om en månad. har slängt ut vågen annars väger jag mig varanan minut typ. dimman i huvudet är borta som jag gått med sen jag var svårt sjuk av bantningsmedicinen reductil. inte ens nu klockan 7.30 finns den där förbannade dimman. trodde att de var medicin och att det skulle jag vara tvungen att leva med resten av livet. så skönt.
glömde bort att säga en sak, jag ha hetsätit och spytt i ett halvår flera gånger i veckan.nu har jag inte hetsätit på fyra dagar och inte spytt heller. förrut kunde jag spy av en kopp varm choklad. ibland frivilligt men många gånger ofrivilligt. det är ju för tidigt att säga något men det verkar ju fungera och jag tror det är viktigare för vikten än att jag äter fett och lite kolhydrater. men jag har varit sugen speciellt på kvällarna men då har jag tagit en skinkskiva med smör. 1gram kollisar. och vips så är suget borta.

Grattis!
Ja man tappat vätska på denna kost. Kolhydrater binder vätska i kroppen. Ofta går man ned ca 2 kg snabbt i början med lchf, som till största delen är vatten. Egentligen handlar den om glykogenlager i levern och sånt, men jag känner också skillnad i händer och fötter efter bara en kort tid på lchf.
(Köpte skor som var lite trånga för någon månads sedan. Fick skoskav och lät dem stå lite medan det läkte. Nu hade jag dem i veckan och de var nästan för stora istället. Konstigt. Måste ha varit vatten.)
Grattis igen! Och lycka till i fortsättningen på denna kost. Ska bli spännande att följa hur det går.
Ja, det är en mycket vanlig sak att man börjar med att förlora vätska.
Det är väldigt bra att du har slängt ut vågen, tycker jag. Det är verkligen en smart sak om man kan väga sig ganska sällan och gärna på något annat ställe om man känner som du.

Oj, när jag skriv #5 hade jag inte sett din #4.
Grattis till de fyra dagarna också. 
Det är en av de största vinsterna med lchf för många att man slipper det värsta påträngande suget. När man är mätt och nöjd är det mindre risk att man hamnar i ät-atacker.
Kan hålla med dig om att hålla undan hetsätning är viktigare för vikten än att hålla ned kohydraterna. Men för mig funkar det i alla fall så att när jag minimerar kolhydrater blir jag inte lika sugen och då håller jag mig till det jag tänkt äta. Börjar man äta kolhydrater, kommer suget och då blir det sådär jobbigt att hålla emot igen.
Skinkskiva med smör låter klokt, att äta fett istället för kolhydrater när man blir hungrig. Ostrullar med smör i ät också gott… och kokt ägg med majonnäs… och stekt fläskkarré med en ostskiva på, och en omelett…. och fetaost med gurka…och rökt makrill… och en stor kopp te med vispgrädde i…
Var inte rädd att äta mycket fett och protein början, men sky kolisarna som pesten.
Lycka till igen!
Säger som Glitterfisk. Din #4 hade inte kommit upp när jag skrev. Det går fort här ibland. Underbart att du mår bättre nu och det kommer du säkert att fortsätta att göra.
ja jag hoppas att de vänder nufast nu ska ja på må bra mässa och förfasa mig över alla kostråd.