Så dumma är vi inte!
Det sägs att vi blir mer trögtänkta utan kolhydrater, emn så dumma att vi köper Coops dyrare grädde (med tillsatser) istället för Arlas billigare utan är vi inte. Trots att de får det att se ut som om Coops grädde är på extrapris.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Gud så fräckt! Ja, det gäller att lusläsa både prislappar och innehållsförteckningar…
Hm, påminner mig om när jag var på Onoff och tittade på bärbara telefoner. Pillade dän extraprislappen och såg att "extrapriset" var 10kr högre än ordinarie priset…

Den där är ganska vanlig faktiskt. Riktigt irriterande!
Finns väl undersökningar som visat att majoriteten av konsumenterna i en matbutik använder mindre än en sekund i genomsnitt att svepa med ögonen över en grupp varor och ungefär lika länge för att bestämma sig. Är man inställd på att leta "extrapris" och röda etiketter plockar man nog den 36%-iga grädden istället.
Största problemet är förstås att det inte står extrapris och att det inte är ett extrapris utan normalpris. Det är bara en gul jättelapp… Ja, våra ögon är verkligen inställda på att lyda sugnalerna…
Men dagens stora positiva överraskning på samma Coop var smakprovning av skinka och tjälknöl utan tillsatser. Inget socker, inget glutamat. Från Saluhallen. Hoppas de behåller det i sortimentet. Mmmmm.

Jag är en sån där skitjobbig kund som ALLTID pillar upp plastremsan och tittar på det ordinarie priset under, om inte extrapriset är uppenbart jättebilligt. Det skiljer sällan mer än någon krona eller två. Och jag har också varit med om att extrapriset var högre än det ordinarie, det var lammfärs som brukade kosta ca 72:- kilot som "reades" ut för 79:-/kilot.
fast coop grädden var billigare, det var 5dl o arlas 3 dl om jag så rätt…
Men dessa falska extrapris lappar är lurande, samma köpt 2 för så kan de bli 80 öre rabatt o liknande hissnande summor 
haha så nu att det var 5or båda lite vindögd eller ngt idag 
Arlas ekologiska vispgrädde är godast :). Den värsta är väl en av Mildas sorter, minns inte vilken. Det står "Klokt och gott" men den innehåller härdat fett. Gott kan man ju diskutera, men klokt är det definitivt inte.

Kan tillägga att tycker jag prisbluffen är extra fräck pillar jag inte bara upp och läser själv, utan då drar jag ut lappen lite så att även andra kunder kan se det ordinarie priset. Man ska ju vara snäll och hjälpsam mot nästan!
#6 Nej, det var 5dl-grädde på båda och literpriset var lägre på Arlas.
Bah! Fräckt! Men som sagt; Så dumma är vi inte!

36 %:an går inte att hårdvispa. Meningslös produkt om ni frågar mig.

men däremot "måste" väl Coop göra större lappar på sina egna varor? har sett det även på icas varor.. inte bara grädden det gäller..
iaf i omgångar har jag sett detta..
tyckte nämligen inte att det stod någonting om extrapris på lappen.. =/