Kalle-anka världen är här
Som barn läste jag ofta Kalle ankas pocket. Ibland utspelade sig serierna i framtiden, då alla hade samma karaktärer fast det var i framtiden. Självklart så fanns det en massa knäppa framtidsgrejer där, knäppast var att de åt piller istället för måltider - drack kaffesurrogat istället för kaffe, åt låtsasmat.
KNÄPPT tyckte jag, och tänkte mycket på kalle ankas måltider i framtiden, undrade hur framtiden skulle bli, skulle vi äta piller eller?
Igår skulle jag göra ett ingefärste mot min förkylning, i den ingick honung. Jag lägger honung i botten av koppen då jag plötsligt får syn på honungsburkens innehållsförteckning: fruktossirap och honungsaromer. Det var alltså ingen honung, det var honungssurrogat.
Och plötsligt minns jag kalle-anka serierna, och tänker att ja nu måste vi alltså befinna oss i den bittra framtiden.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Vad var det för honung du köpte?
(fruktos är ju det absolut sämsta man kan äta, nästintill arsenik)
Va, var det inte riktig honung i honungsburken!?! 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Någon importerad från asiat-affären här nere 'Kasro' heter den. de brukar ha bra saker så jag litade bara på affären. och jag har aldrig stött på en FALSK-honungsburk förut :( men i framtiden ska jag läsa noggrant.
falsk honung liksom! visste inte ens att sådant fanns..

2# NEJ! det var FRAMTIDS-HONUNG!
jag tyckte att det var en sån vacker honung dessutom, för den hade som en bivaxkaka inuti sig.. men den skulle väl bara ge illusionen av äkta honung :(
"Framtidshonung"! Låter finare än vad det var i verkligheten.
#1, Honung är större delen frukos, så den slipper man inte även om man har riktig honung.