Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1409 ggr
Squeaky
0

Sprillans ny på det här =)

Hoppas nu att jag skriver i rätt tråd.. teknikens under har en tendens att inte alls vilja som jag :)

Nåja, jag har nu i tre dagar ätit enl. LCHF och detta är ju riktit skoj men jag är lite orolig att jag inte får i mig tillräckligt med fett, Jag var inne på minmat och la in dagens mat och fick resultaten ; 12% kolhydrater, 31% proteiner och 57% fett.

Min kost idag har varit ; Frukost Yoghurt 3%-ig med linfrö i + 2 kokta ägg, ( de andra morgnarna har jag även ätit bacon)

Lunch: advokado 2 st och drickyoghurt 50 cl (3%-ig)

Kvällsmat; Stekt kyckling , massa smör, broccoli och morotsgratäng, turkisk yoghurt och sallad.

Ser när jag kollat runt här lite att man ska ligga runt 80% fett på sitt dagliga intag. Några tips så att jag kan komma upp i det?
Ser min kost i övrigt rätt ut?

Wildrat
0

Ät yoghurt med 10% fett, lite vispgrädde i gör att det blir ännu fetare.

Skippa drickyoghurten och ät en bit ost istället. Drick vatten till. Eller ät riktig mat med en fet sås eller röra även till lunch.

Välj fetare kött än kyckling.

Lottar8
0

#1 Men kyckling är väl ok med fett tillbehör?

Tilda-T
0

Välkommen hit!

Jag skulle skippa yoghurten till frukost och ta smör till äggen eller bacon.

Lunchen ser lite, lite ut tycker jag, men du kanske klarar dig på detta.

Själv äter jag bara kött och någon röra till eller aromsmör, och lite grönsallad till den som middag.

Men framförallt ska du själv komma på sånt som du tycker om  och göra förändringar med tiden!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Wildrat
0

#2 Jo kyckling är ok men magert så har man ordentligt med fett till så funkar det. Var lite slarvig kanske… Skulle nog skrivit: välj oftare fetare kött än kyckling och kom ihåg att ha feta tillbehör till maget kött…

Zepp
0

Välkomen! Glad

Du är ju redan riktigt duktig på detta.. lagt in i Minmat o allt, det är bara o fortsätta att pilla på måltiden så den stämmer för dig rent kulinariskt och vad gäller fördelningen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

MillisB
0

Hejsan!

Ser i en annan tråd att du faktiskt har minskat 9 kilo på lite över 3 veckor. Gratulerar så massa till fin start!

Lycka till vidare!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

KallblodsLotten
0

Hallå! Jag är också ny här.

Jag har tillsammans med min sambo ätit enligt LCHF i ca 2 veckor. Vi har varken mätt eller vägt oss, men vi båda känner på kläder att det går åt rätt håll.

Hur går det för TS?

Jag har ätit

16% kolhydrater
21% proteiner
63% fett
0% alkohol

Dom flesta dagarna har sett ut ungefär likadana ut.
Mitt största problem just nu är att jag är jätte less på ägg, redan. Men förhoppningsvis går det över.

MillisB
0

Hejsan KallblodsLotten och Välkommen hit!

Vill definitivt rekommendera dig att starta en egen tråd, där du själv bestämmer innehållet och kan få svar på dina frågor och funderingar!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

KallblodsLotten
0

#8 Tack, ja jag kom precis på det å har nyss gjort en egen tråd.

Ursäkta TS att jag "stal" din tråd.Skäms