"Sanningen om GI" ute 18/9
Pauluns blogg: Sanningen om GI är här.
Om han mot all förmodan skulle ta bort min kommentar, så postar jag den även här:
_Utmärkt! Ser fram emot att läsa den.
Jag hoppas att du har rättat dina missförstånd om lågkolhydratkost, för du missade på några punkter i din senaste artikel om LCHF i Expressen.
(Eller så var det jag som missförstod dig, det är inte lätt för oss med nedsatt mental kapacitet, så du får ursäkta!)
För den nyfikne, se Andreas Eenfeldts sant/falskt om lågkolhydratkost_ _[http://www.kostdoktorn.se/?p=2352]._
Man får applådera honom för valet av titel. Bara ordet "sanningen" kommer att ge inbillad tyngd åt boken, oavsett vad han skriver.
Sanningen, minsann.
Nu när jag i tio år har skrivit bok efter bok efter bok om vad GI är ska jag äntligen avslöja sanningen. Det känns som ett lite misslyckat val av titel. Suck.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Tja, sanningen om GI är det ju, och visst behöver man kolhydrater i GI, annars vore det ju inte GI…
Paulun kanske har uppmärksammat att tidningarna ständigt blandar ihop LCHF med GI så han känner sig nödgad att få fram sanningen.

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
# 2 Håller med dig.. Titeln är vilseledande och liksom lite av ett självmål.
"Skrev aldrig sanningen förut, men nu gör jag det", eller..?
Det står på sidan att han är näringsfysiolog. Undrar vad det egntligen innebär, han ignorerar viktiga fakta/kunskaper kring mat och hälsa. Missade han den delen av utbildningen, eller är utbildnignen bristfällig??
#5 Han tror absolut på det han skriver. Vi får väl bläddra i den i nån bokhandel. Jag har inte plats med fler böcker om sådant hemma nu.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Undrar när nästa bok i serien kommer?
Sanningen om fett! av Rössner & Marcus

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Nu är min kommentar borta. Undrar om följande också försvinner snart.
_September 20, 2008 kl 7:28 pm, by Eva
Hej Fredrik,
Men vadå farorna med lågkolhytdratkost? Har du själv ätit det under en längre tid? Själv har jag ätit det i tre år och mår hur bra som helst. Andreas “kostdoktorn” Eenfeldt sågar dina mytspridningar en efter en (följ Mikaels länk) och har även skickat ett öppet brev till dig om detta som du gärna får svara på. Vi som förespråkar LCHF tycker också att GI är åt rätt håll. Vi sprider inga myter om GI, men vi talar om att LCHF är ungerfär som att fortsätta med inledningsfasen i GI._
Det är bra att du ligger på mikaelj och det är svagt av honom att plocka bort dina kommentarer.
Tänker du inte på Atkins när du menar att vi fortsätter med inledningsfasen? Inom GI så knaprar dom ju kolhydrater hela tiden bara dom rackarna inte är så snabba. Som att slå sig i huvudet med en hammare hela tiden men inte lika hårt…
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
GI har numer en startfas lik Atkins med färre kolhydrater. Rivstart liksom
Numer pensionär i Nynäshamn

#9 Ola Ls Gi-variant startar med en LCHF-fas.
Det där var från någon "Eva" som också kommenterat, om Paulun får för sig att plocka bort även det inlägget.
Jaha, nu gick det inte att stå emot längre. Paulun bevakar sina intressen.
Han är verkligen feg som inte ens vågar ha kvar kommentarerna!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Jag kommer nog inte att köpa den boken utan väntar till nästa år då han säkert ger ut en bok som heter "Den ultimata sanningen om GI" eller nåt liknande.

#9: Hahahha :D