Jag mår jättedåligt!
Hej!
Jag har då och då haft problem med magkatarr, men mest när jag ätit starkt kryddad mat eller druckit för mycket kaffe.aldrig så att jag egentilgen haft några problem med det, jag har skött mej ganska bra för det mesta.Nu när jag ätit den här lågkolhydtratsdieten är det som om jag får problem med det mesta utom kyckling. Ägg ska vi inte prata om, då får jag ordentligt ont i magen.Jag har ju förut gått efter principen att jag inte skall vara utan nåt i magen för länge, senast efter tre timmar har jag stoppat i mej nåt.Nu ska man ju försöka klara sig på tre mål på hela dagen och det känns för länge för mej.Jag har mått så dåligt att jag blivit sängliggande.Kallsvettas gör jag också mest hela tiden. Jag mår illa också, hela tiden.Äter gör jag ändå, så det är inte det som är felet.Dricker gör jag också, har alltid gjort det så det är inget bekymmer för mej. Är det nån som har nåt tips till mej?
Det kanske är så att du inte tål ägg? Jag har själv slutat med ägg och inte ätit det på några månader och min mage är jättebra nu.
Sluta med ägg ett tag och se vad som händer.
Om du behöver äta oftare än tre mål, GÖR DET!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Hej har precis samma upplevelse som du, magen har svårt för att klara av tuff mat kokt ägg till frukost blir katastrof. Undrar om du inte har problem med gallan jag har sedan länge ingen gallblåsa men man kan få ont iallafall. Sen tror jag det kan vara svårt för oss som levt fettsnålt i många år att helt plötsligt göra tvärtom
Hälsn Flottis
Jag säger som Jennix: Om du vill äta oftare ska du göra det. Du måste känna efter vad som passar dig. Och om du inte tål hårdsmält mat så välj mer lättsmälta saker. Såhär ska du inte behöva ha det!
Berätta lite om vad du äter på en dag, så går det att ge dig bättre råd.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Hej!
Efter att jag blev dålig av ägg den första tiden så har jag skippat det. Problemet är att jag känner mej dålig efter nästan all mat nu.Säkert är det ockå så att det är svårt med allt fett, när man ju levt helt tvärt emot förut…Tack för svaren!

Hej
Det är ok att äta fler än tre gånger…tre "riktiga mål" och två mellanmål är OK!
Jag mådde oxå väldigt dåligt i början mest illamående gick över efter typ 3 månader…

Här i huset mår vi bättre om vi ser till att få i oss bitterämnen som förbättrar matsmältningen, t.ex. genom att äta salladsblad.

Köp magenzymer i tablettform och ät tillsammans med måltiderna..det funkar!
All form av bitterämne..tugga på anis,fänkål,kryddnejlika..
Låter som du har problem med gallan
Hej
när jag började med LCHF i slutet av Januari i år, Så startade jag med att först plocka bort kolhydratrika livsmedel och åt rikligt med ovanjordiska grönsaker, tillförde lite fett i form av CF eller lite gräddsås, samt lite bacon.
Jag var jättefettskrämd innan, så första gången jag handlade grädde, smör och cf samtidigt, så kände jag mej lite "kriminell". Jag har ökat fett andelen i in kost efterhand. Jag ökat fettandelen i min kost med hjälp av fet ost, lite mer fet sås. i samma takt har jag minskat grönsaksmängden.
Jag har fortfarande problem med att ät tex smör brett på ost, ost går bra, smör i såser eller i mat.
Majonnäs är schysst på ost!
Jag tar inte smör på ost, jag väljer fet ost istället. Smör på grönsaker däremot går bra. Jag frossar inte i fett men väljer fullfeta produkter, inte lättprodukter. Jag tror att det kan vara fettet i början som gör att du mår dåligt. Öka lite försiktigt och ät grönsaker till maten.