bara jag som är hungrig?
När jag läser här verkar de flesta inte bli hungriga mellan målen men jag är istort sett alltid hungrig efter 3 tim o vill då ha mellis. Är jag konstig eller äter jag fel?
Jag också. Mest för att jag anpassar hur mycket jag äter till när jag äter lunch på jobbet.
Sedan kan man definiera mellanmål på olika sätt. För mig är det ett glas té med en skvätt grädde i.
Annars kan du äta lite mer mat, så borde du inte bli hungrig lika snabbt. :-)
Oftast när jag blir hungrig i förtid så är det för att jag ätit för litet, dvs för magert. Pröva med att öka på dina måltider med litet mer fett. Eller ät ett mellis, men ett bra sådant som ost, ägg eller liknande.
Jag äter så jag är mätt. Vill inte ha mer frukost
Äter oftast en bit brieost, ibland i skinka, till mellis mellan föreläsningarna.
Jag har iofs alltid varit väldigt hungrig på fm, em går bättre, suget på kvällen har istort sett försvunnit 
Om du inte tycker det är fantastiskt jobbigt anser inte jag det vara ett problem. Tycker du det, så får du väl stå ut utan mellanmål.
Det beror ju lite på om du äter frukost kl. 6 och har lunch vid 10. Då kan jag ju förstå dig -- jag själv kan inte äta mycket frukost tidigt, utan äter hellre lätt på morgonen och fyller på senare.
#0, Det finns ett par olika förklaringar. Den troligaste är att du har för liten andel fett. Det kan också vara så att dina portioner är för små totalt. En tredje sak skulle kunna vara att du helt enkelt äter vid fel tider på dagen, att du inte har dom mattiderna du borde ha helt enkelt.
Testa dom två första sakerna först, om du fortfarande blir hungrig trots ökat fett och/eller portionsstorlek och om du har möjlighet möjlighet så strunta i dina normala mattider och ät rejäla måltider när du blir hungrig helt enkelt, ovavsett vilken tid på dygnet det är.
Så har jag också varit fram tills igår! Jag har ätit JÄMT! MINST 2 mellis mellan frukost (kl 6) och lunch (kl 12), mellis innan jag åker från jobbet och mellis innan kvällsmaten när jag kommit från stallet. Jämt något att äta…..
Igår upplevde jag, för första gången, att jag INTE var hungrig vid 9 som jag brukar! Trots att jag inte ändrat frukosten! Var inte heller hungrig på em, men tog ett par ostrullar m smör innan jag åkte till stallet. Vet ju att jag troligtvis kommer att vara vrålis när jag kommer hem sen. Men icke! När det var dags för kvällsmat var det TUNGT att få i sig kotletten och 2 blomkålsknyten.
Ska bli mycket spännande att se hur dagen utvecklar sig! Ska tillägga att jag är övertygad om att min hunger varit att kroppen håller på att ställa in sig fortfarande. Börjde ju med detta 12 aug i år så vi är väldigt nya i gemet!
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Det tar en massa TID emellanåt för kroppen å fatta att den går mat och tillräckligt. Så ge inte upp! Ät bara - det ger sig!

Det går i perioder för mig ,hur hungrig jag är. just nu är jag i en ikke-hungrig period. jag äter inte frukost direkt på mogonen längre, utan vänta rett par timmar, frammåt 8-9. Det verkar som om det hjälper ,faktiskt. Äter ägg och smör eller salami och ost. Äter inte lunch förräns jag är hungrig, vilket kan vara mellan ett och fyra. På kvällen är jag oftast hungrig ,vilken tid jag än har ätit, frammåt sju. Då blir det oftast ett lagat mål mat. Märker tydligt att jordnötter och choklad gör mig mer sugen, och jag har svårt att inte överäta av det, så det blir inte så ofta längre. Har ätit LCHF i drygt två år nu, och mår prima, ökar ett par kilo under semstrar men tappar det igen när jag kommer in i den vanliga trallen. Lycka till med det här sätter att äta, det är så gött!
Jag hade också behov av mellanmål i början, typ första 1-2 månaderna. Sedan gick det över av sig självt.
Tack för alla svar
Måltidstiderna har jag lite svårt att styra över då jag pluggar och raster är när de är +att jag har småbarn.
Får prova att öka fettet (men inte så lätt magen vill inte ha mer fett känns det som) och se hur det gå, sen kanske som ngr säger att det ger sig vart efter är ju rätt nytt för kroppen ännu