Ida startar om...
Nu ska vi se här…
Det är dax att ta sig i kragen ordentligt. Har sedan Rakel föddes inte riktigt kommit tillbaka på banan. Föll ur LCHF i princip helt under graviditeten pga illamående och potatiscravings. Nu är rakel dryga tre månader och jag har ingen ursäkt längre… Jag är bara lat.
Har sedan ett par veckor börjat träna.. Det är skönt. Vet att det kommer hjälpa mig genom den värsta omställnings- och abstinensbesvärsperioden. Men jag vet hur jobbigt det kommer bli så jag drar mig verkligen för att ta tag i det med hårdhanskarna, som jag behöver.
Det blir inte lättare av att jag vet att jag behöver kliva in i en ren fakir för att få effekt på vikten.. Gick inte upp mycket i vikt under graviditeten. Har 4-5 kg kvar av det jag gick upp. MEN det är ju en hel del som ska bort i alla fall, om man så säger…
Tänkte försöka berätta här hur jag mår och vad som händer för att lixom peppa mig att starta igen. Behöver piskan.. Ska matregga ett tag oxå.
Började om så smått den 1/9… men inte fakirat.. det ska jag försöka med nu..
Har ett inplanerat avsteg på onsdag… sen smäller det! Eller jag hoppas iaf det. *ler*
*hjälp!*
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Lycka till med nystarten!
Lycka till säger jag också! Kör hårt!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Lycka till, och vilken liten sötnos ni har!! :)

Välkomen tillbaka och lycka till! *puss till bäsen*

Välkommen tillbaka och lycka till! Men stressa inte upp dig alltför mycket över vikten - herregud, din kropp har fött fram ett barn (ett fullständigt bedårande barn f.ö.), ge den "a break"! Ät för att må bra och orka vara mamma.

Lycka till med nystarten. Den här kosten måste vara fantastisk när man ammar, tänk vilken fet och nyttig mjölk man producerar. Och vilken lite sötnos ni har, helt bedårande.
Jahapp.. då var man här då.. och igång from ikväll.. Jag är lite rädd och bävar lite för abstinensbesvär, och att jag inte ska ha kraft nog att stå emot… men jag vet att det jobbiga går över.
Har haft problem med matlusten ett par dagar, och eftersom det var ett beräknat och stort avsteg igår så blev inte förmiddagen eller rättare starten så bra. Startade med knäckebröd… *huvva*
Men ikväll har jag lagat kyklinglår, ungsgrillade med massor med fett på.. *ler* Sen from imorgon gäller det att börja räkna sockerfria dagar, härda ut och så en dag är besvären över..
Jag vet att jag mår sååå bra på lchf.. det gäller bara att bestämma sig för att klara omställnigen.
Tack för all peppning… den lär behövas. *flinar*
Aniara: breaket ligger just i att starta om på lchf. Jag kommer inte orka om jag inte gör det. På lc blev jag av med mina fibrosymptom, de vill jag inte ha tillbax. Jag fick kontroll över min diabetes, just nu skenar blodsockret och det gör mig helt utpumpad. jag är typ etta, och för tillfället svänger blodsockret mellan 2,4 och ca 20.. jag är uppe och valsar över 15 ganska många timmar om dygnet. Det mår man dåligt av. Om jag ska orka med min dotter och orka bära på henne när det behövs så måste jag orka det här.
Bra förresten att jag kände att jag behövde skriva ner det här. Det är en bra påminnelse.. Även om jag vet så är det bra att se det i skriven text oxå. Kanske ska rota fram mina gamla trådar om "Berättelsen om Ida" och "Goda nyheter" mfl för peppning och påminnelse om vart jag har varit…
Nu ska jag äta grillad kykling och se klart på Robin Hood.. (den tecknade..)
godnatt och kram på er
//Ida
välkommen tillbaka och lycka till med nystarten!
kramar
Lycka till och välkommen tillbaka Ida…
Go for it!
Numer pensionär i Nynäshamn
Yes! i dag får jag ta det lite som det blir.. LCHF absolut, men inte så fakirigt.. Fick mensen igår, med "efter-förlossnings-syndafloden", Blodförlust magna, känner mig trött och hängig (käkar extra järn).. Samt att jag vaknade med migrän och förkylning idag. Jag är inte så kaxig vill jag lova.
Har ingen vidare matlust, men det kanske är bra.. *ler* blir förhoppningsvis inte så mycket sug på dumheter då.
Har ätit en knapp dl hallon med vispgrädde hittills.. Får lura ut vad jag ska stoppa i mig mer.. innan jag blir hungrig. Pannbiff kanske.. något med köttfärs känns ganska ok. Köttfärslimpa med bacon… Vi får se.
//Ida
Kul att du är tillbaka- lycka till. Och krya på dig.
vilken sötnos till dotter. tänk så fort tiden går.
Köttfärssoppa fungerar också bra och blir väldigt mättande tycker jag! Jobbigt med den där mensen efter graviditeter.
tack mervi! Jo det går jättefort, samtidigt känns det som att vi alltid har haft henne. Konstig känsla det där. Nu sover hon… så jag kan laga mat och data lite.. 
maia: Jo den är jobbig, särskillt när man inte haft nån mens att tala om iannan grav. Kunde vara skyddfri på nätterna tex.. nu blöder jag hur mycket som helst. får byta efter 1,5-2 timmar… *fyy* Men det är bara ett par dagar.. och dessutom sa dr att det brukar avta med tiden.. Får hoppas på det.
Och jo.. köttfärssoppa är gott, men jag vill ha vitkål i min och det har jag inte hemma orkar inte bege mig ut och handla. Hittade kåldolmar i frysen, det blev sådana.. Det är oxå gott 
//Ida
Just för tillfället går det inge bra för mig.. Blev sjuk igår, eller natten till igår. Har feber, ont i halsen och är förkyld.. Ont i kroppen. Det känns som en släng av influensan.. Har NOLL matlust.
Iofs inte speciellt sugen på massa dumheter vilket är bra, lite godissugen dock, men det är inte så svårt att stå emot. Men jag är inte heller sugen på mat.. på bra saker. *suck* hoppas att det hela ger med sig snart.. gillar inte att vara sjuk.
Imorgon ska vi till bvc, väga och mäta dottern.. Hon växer. Nu ikväll har jag plockat undan stl44 ur lådorna hennes. De passade i över tre månader. Hon kan fortfarande ha dem om det skulle knipa.. men det gör det inte. Hoppas hon snart växer i sina 56or.. har inte så många 50-kläder nämligen *ler*..
Undrar om det går någon bra film ikväll…
//Ida
Krya på dig så att vi kan ses på onsdag!
Numer pensionär i Nynäshamn
Tack Margareta. Ja, jag vill verkligen komma.. Jag tror faktist att det har vänt nu, känner mig bättre idag än igår iaf. 
Men inatt var det inte roligt alls.. fick ta värktabletter för att kunna sova eftersom jag hade så ont ikroppen, har fortfarande ont, men känner mig inte lika febrig..
//Ida

#7 Det var ju just det jag menade att du skulle fokusera på snarare än vikten. Strunt i vågen, ta hand om din hälsa i första hand, menar jag.
Hoppas du mår bättre snart. Att vara småbarnsförälder är påfrestande nog utan förkylningar och elände. Men du ska se att det vänder snart!
Gud vilken liten gullebebis! Njut av henne, de växer så fort!!!!! Finns receptfria tabletter på apotekt, som minskar blödningarna. Cyklokapron heter de normal, men de receptfria har ett annat namn. Jag vet att piller inte alltid deyt bästa, men de minskar blödningen=piggare mamma!!! Lycka till, nu när du är på väg upp på banan igen!!!!
Välkommen tillbaka !
Lycka till med bebisen, samt krya på dig .
Kram

Välkommen tillbaka! 
"still lost in space and time"
Tack tack…
Nu är förkylningen bra.. Rakel verkar dock dra på sig en ny förkylning igen.. hoppas den går över fort.
Matlusten är fortfarande lika med noll… har svårt att få i mig det jag behöver. *suck* Fick dessutom en känning igår, var tvungen att äta socker… Suck.. Jag är lite less.
Men föredragen igår var bra. Jag är glad att jag pallrade mig iväg. Det var lite motigt på förmiddagen, eftersom jag var trött och Rakel skrikig. Det gick bra iaf. 
Nu ska jag försöka mig på att äta omelett och tonfisk, sen en kopp kaffe. Vikten idag var ner nästan ett kg från förra veckan. Det känns som att det går åt rätt håll iaf. Jag är bara rädd att det beror på att jag äter för lite.
//Ida
Hej Ida (vinkar lite särskilt)!
Det här med att du äter för lite… Känner du att du går hungrig? Eller är det något annat som gör att du tror att du äter för lite?
Hej! Hoppas jag är på rätt tråd. Var och lyssnade på Annika i Södra Sandby! Min aman o jag vi tror stenhårt på den här kosten. Men vill jag sen jag började med LCH i maj så gick jag först ner 7 kg sen har jag gått upp 8kg. Det är mitt eget fel. Min man kör detta stenhårt och peppar mig. Först var han arg på mig. Men jag förstår inte vad fel jag gör. Det är klart jag fattar men jag har inte haft tillräcklig karaktär. Just nu har jag magkatarr och då passar ju LCHF perfekt för det är ju fett man vill ha.Men p g a allt detta har jag inte besökt Kolhydrater i Fokus på ett tag. Men jag ger aldrig upp. Jag kommer igen. Först På måndag åker jag till Spanien och kommer hem i mitten av november. I Spanien har jag VÄRLDENS BÄSTA SLAKTARE! Och jag ska frossa i LCHf-mat och vara med i gympan på playan. Bara den förb magkatarren släppte…Kramar till alla tappra kämpar från Nocke
GRATTIS Anterrabae! Var rädd om denna tid. Den kommer aldrig åter. Njut av ditt lilla barn och tänk på att din kärlek är en investering i Idas kärlek till dig när Ida blir lika "stor" som du är idag. Kramar!
Hej Maia
Jag tror att jag äter för lite eftersom jag kan gå en hel dag utan att äta, och sen känner jag att kroppen behöver mat, men jag mår illa vid tanken. Äter en till två gånger per dag och då är det små portioner… Jag måste verkligen påminna mig om att äta.
Omeletten jag gjorde idag var på ett ägg, en extra gula lite grädde och fyllde den med 1/4 burk tonfisk (max) samt lite creme fraiche och keso. Jag kunde äta halva.. sen tog det stopp. Igår åt jag riskakor (två st) med mycket smör och tonfisk på, det var vid kl 11… det var allt fram till kl 20 då blev det osthamburgare utan bröd. Jag var helmätt på mina två riskakor. Hela dagen. (trots insulinkänningen) Idag känner jag ikroppen att jag behöver mer mat, men får inte i mig den.. när jag äter känner jag mig mätt och nästan lite illamående.
Nocke.. tack för gratulationen.. min dotter heter Rakel, och det är jag som är Ida.. *ler* Jo jag njuter allt. Nu vaknade hon så jag ska krama lite på henne.
//Ida