Varm tonfiskrätt?
Jag har köpt upp mig på en riktig lyxvariant av tonfisk i burk från Spanien, som smakar himmelskt jämfört med de svenska burkarna som ju lätt får "kattmatsvarning" (även Abbas, tycker jag).
Jag vill inte "slösa" bort dem i de vanliga rörorna, utan skulle gärna anrätta någon slags varmrätt a la fisk. Är det någon som har någon idé eller förslag på en varm tonfiskrätt som inte är en röra?
Inget förslag just nu - men var hittade du tonfisken? Jag vill jättegärna hitta "god" tonfisk - håller med om att de vanliga mest är kattmat. :) (Och katterna håller definitivt med.)
På delikatessbutiken Chez Albert på Norrtullsgatan i Sthlm som importerar från Spanien. Kolla www.chezalbert.nu, kanske säljer de på postorder också. Den jag köpte kostade 58:- för tre små burkar a la 100 gram, men det är den väl värd: den är så jäkla god!
edit: såg just Anne att du är stockholmska, inga problem alltså. ligger i kvarteret näst längst bort på n-gatan mot norrtull till, på vänster sida om du kommer från odengatan.

Varför inte köpa fryst tonfisk på willys (?)…inte så dyrt. Kanongott, lätt stekt med bara lite salt och citron. 
Det vore ju kvickt gjort bara det där jäkla willys ville flytta upp till mellansverige också… (kanske finns ngn i sthlm men det är för långt bort, är i uppsala just nu)
dessutom är burkarna oslagbart fiffiga, underlättar mitt liv enormt just nu.

Grillad tonfisk, dvs hel i bit som lax, är kanongott. Man grillar så att den är rosaröd inuti. Jag har aldrig gjort det själv, utan fått på restaurang, så jag kan inte svara på hur lång tid det tar.
//Karin

Tonfisk finns i frysdisken hos Lidl också.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Har aldrig testat sådan tonfisk men eftersom jag har både Lidl och Willys på gångavstånd så borde jag ju prova!!!
Numer pensionär i Nynäshamn
Aaaah, Chez Albert har stått på besöka-listan ett bra tag nu, nu får jag sägga fart :)