Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 1594 ggr
anettepettersson
0

Riktigt mörk choklad hittad

Idag var jag inne på Coop Nära (Karlavägen 102 Sthlm) och till min glädje fann jag en god tysk mörk choklad av märket Hachez med 88% kakao och endast 13 gr kolhydrater (kollade detta på deras hemsida (www.hachez.de). Så det borde väl vara godkänt att äta ett par bitar av när man blir sugen! För övrigt köpte jag i samma affär också vanlijpulvret jag läst om här, 40 kr för en ynka liten pytteburk, men man ska ta väldigt lite. Har ännu inte testat hur det smakar i yoghurten.

misswhitelily
0

När det gäller vaniljpulvret…var MYCKET försiktig vid dosering! Annars smakar det så beskt så det finns inte. Glad

Aniara4
0

#1 Beskt av vaniljpulver? Tänker du inte på Stevia nu? Jag tycker vaniljpulvret mest smakar… träflis.

Själv äter jag Lindts 85%-iga choklad, den har 11g kolhydrat/100g och ett minimum av tillsatser. Jag har jämfört och läst på många sorters choklad, och den är den bästa jag hittat hittills.

MegN
1

Jag har också köpt vaniljpulver. Testade den i yoghurt, och även om yoghurten blev lite svartprickig så kände jag nästan ingen smak… Väldigt besviken.

anettepettersson
0

Jag hade en liten knivsudd vaniljpulver i yoghurten imorse, men inte smakade det speciellt mycket vanilj, en aning bara. Kanske ska man ha i lite till och kanske även låta det "dra" ett tag. Ska prova ikväll att blanda vaniljpulvret och yoghurten så får det stå över natten i kylskåpet.

Tack för tipset på Lindt-chokladen! Det var ju ett par gram bättre där avseende kolisarna!

Targa
0
misswhitelily
0

Jag tycker det smakar beskt. Stevia har jag aldrig använt, är misstänksam mot alla sötningsmedel.