Hungrig på kvällarna!
Hej, jag undrar varför jag fortfarande är så hungrig om kvällarna. Jag äter stadig frukost, kraftig lunch och kött med gräddsås och salladtillbehör till kvällsmat. Men sugen/ibland hungrig blir jag ändå. Vad ska jag göra? Äta en fjärde måltid vid elvatiden på kvällen?
Äter inte ost, vet att ni brukar tipsa om det som mellanmål annars….
Mia

Jag är alltid som hungrigast på kvällen….och därför äter jag mitt stora (ibland gigantiska) mål just då.
Åt mitt för några minuter sen…och nu är det lägggdags.
#0. En fjärde måltid är väl en lösning. Alternativt kan du öka på mängden mat i dom tre måltiderna du äter så du håller dig mättare längre och kan förskjuta måltiderna så den tredje kommer lite senare på kvällen.
Ett alterantiv är väl att se till att ha lite extra mat i kylskåpet som du kan ta om du blir hungrig. Jag själv brukar se till att alltid ha ett par stekta fläskkotletter som jag kan äta kalla om jag blir hungrig.
#0,
Jag instämmer med vad andreas0 säger, och lägger till en faktor: när jag äter stora volymer mat tenderar jag att bli hungrigare än om jag ätit mindre, men näringstätare.
I övrigt äter jag väl ungefär samma, 7-8, 12-13, 17-19, 22-23 (det sista blir ett ganska litet mål precis innan jag ska somna). På helger kan det istället bli 10, 17, 22. Fast mellanmål i form av ett glas té med ~1 msk grädde blir det ändå 2-3 ggr om dagen.
Spara lite rester från lunchern eller middagen som du kan äta på kvällen eller ta en ölkorv. Om du gillar ägg kan du ju se till att du alltid har ett par kokta i kylen till mellanmål. Lite turkisk yoghurt om du fixar att äta det…

En kopp rogivande te med kokosfett kanske kan ersätta måltiden? Ev kan du ta en bit ost att knapra på till.