Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1699 ggr
lenaj
0

Halsbränna...

Jag har nu ätit denna kost i knappt 1 vecka. Känner till och från att jag får lite halsbränna, känns det igen?

Kommer det försvinna eller ska man stå ut med detta?Obestämd

Wildrat
0

För mig försvann det med tiden men jag hade aldrig några stora problem.

Aniara4
0

Prova att använda sökfunktionen, det har skrivits massor på detta ämne!

maxiq
0

För mig så försvann 20 års halsbränna med LCHF så det borde vara övergående för dig. Fundera på om det är något du äter nu som du inte ätit förut i så stora mängder och som du kan vara överkänslig mot.

tessan-2
0

Hejsan, jag är också nybörjare och har verkligen känt av det här med halsbränna, inget kul alls! har märkt att om jag inte käkar så mycket ost så avtar besvären. Magen måste kanske vänja sig…Glad

Zanna44
0

Jag får halsbränna när jag äter för stora portioner.

Bästa sättet för mej att bli av med halsbrännan är bubbelvatten, dricker jag kranvatten blir halsbrännan värre (!)

Om jag bara äter tills jag blir ohungrig så får jag ingen halsbränna alls. Men vanans makt tar tag i mej ibland när det är extra god mat på tallriken och då får jag lida efteråt. Så småningom kanske jag lär mej att lyssna på kroppen (om två år eller såSkäms)

HanneU
0

Jag får något som liknar halsbränna, mer som sveda längst bak i svalget, av kokosfett om jag äter för mycket. Har aldrig märkt av problemet av annat fett.

lenaj
0

Vill bara berätta att halsbrännan försvann ganska fort, hade det i början men nu känner jag ingenting. Verkar som man måste vänja sig med kosten sedan så fixar det till sig.

Margareta
0

Vad bra att det gick bra lenaj!

Numer pensionär i Nynäshamn

Aniara4
0

#6 Jag har också börjat märka av den där svedan just av kokosfett, men det känns inte som den "vanliga" halsbrännan. Kokosfettsvedan är ganska lätt att stå ut med i jämförelse. Min vanliga halsbränna (som alltså blivit lite värre på LCHF, redan innan jag började äta kokosfett) sitter längre ner och är mycket intensivare.