Tapasfest
Hade tapasfest för tjejkompisarna här igår, så mycke gott, och ingen hade en tanke på att det var LCHF. jag gjorde kycklingleverpaten för första gången, såå gott, auberginerullar fyllda med ädelost o cf, kycklingspett, laxspett, oliver, marinerad fetaost, krabbtortilla.. Kommer att göra om det fler gånger! Och efterrätten som var Chokladmousse, var en succe`. Det bästa var nog att det blev över så detfinns både frukost och lunch kvar i kylen.
Nu minsann får du skriva recepten!!!!
Blir ju hur sugen som

Å så gott det låter. Och så roligt med tjejfest.

*S* Recept ja, det tänkte jag aldrig på! Jo, auberginerullarna gjorde jag så här
Skär auberginen i mycket tunna skivor på längden, lägg ett hushållspapper under skivorna och salta rejält. Hetta upp mycket olja i stekpannan o stek skivorna så dom får färg, lägg dom på en tallrik för att kallna.Under tiden mixar du 200 gram ädelost och en dl creme fraiche. Bred ut det på skivorna, ca en msk på varje, och rulla ihop . Låt dom vila i kylen en timme eller längre.
Kyckling och laxfileerna skar jag i rätt små tärningar, trädde upp fem bitar på träspett och grillade i grillpanna med salt, vitlök och svartpeppar. På laxspetten pressade jag lite lime på slutet oxå.Blandade en sås med 2 msk osötad senap, 1 msk soja, 1 msk honung och 3 msk olja + salt och peppar och ringlade över.
Krabbtortillan är en omelett på 5 ägg, en halv dl grädde, salt och peppar.Grädda den halvfärdig, lägg på smörfräst färsk spenat och två burkar krabba, riv över lite ost. Ställ in i ugnen tio minuter. Jag serverade den kall.
Kycklinglevermoussen finns det recept på här redan, det är margaretas recept. Stek lever med en halv lök, mycke smör..Mixa med ett par dl grädde, och häll i en form. Den stelnar på en timme..
Fetaost och oliver marinerar jag med örtkryddor och olja en stund.
Gjorde ju en Räkröra också!
Fräs champinjoner, färsk paprika, bladpersilja , vitlök, salt och peppar. När det är klart rör man i frysta skalade räkor…lätt som en plätt.
Då är det bara att sätta igång!
Slurp…slurp…..låter verkligen mumsigt, det ska testas