Är aptitlöshet ett övergångsbesvär??
Har inte varit hungrig eller sugen på mat sen dag 1 (ca 7 v sen). Sista 1,5 v så är det värre. Mår direkt illa vid tanken på att behöva äta. Och när jag väl får mat i munnen så klöks jag nästan, varit nära att kräkas också. Speciellt mat som dryper av fett, tex stekt ägg.
Visserligen har jag mens nu, men detta mensbesvär har jag aldrig tidigare haft…
Brukar aptiten vara borta och sen komma tillbaka?
Om du äter väldigt lite pga att aptiten är borta så hamnar kroppen i svält och du börjar må dåligt. Problemet är att "må dåligt" betyder bla illamående och ännu mer aptitlöshet… Det enda sättet att komma ifrån detta är att tvinga sig att äta mer.
Testa att dra ner lite på fettet och ät mer grönsaker. Gärna kalla grönsaker som sallad och liknande, det ska kännas fräscht. Lite frukt kan också stimulera aptiten men då får du i dig en massa socker också, det kan dock vara en genväg.
Ta ett par dagar med sallad och liknande och testa sen att sakta återinföra feta saker men ta det lugnt med sånt som verkligen känns fett (stekt ägg tex).

johanna - Man kan komma i olika stadier såhär i början (tom jag gjorde det!).
Kan bara säga att ägg som inte dryper i fett, det är jag inte speciellt sugen på nu…..alla den fettsnåla maten får mig att klökas!
#1 kör lite "fakir" nu men sen kanske det kan vara en idé!
#2 Ska kolla din tråd! Tack!
# Jag hoppas att det går över! Att det är en "fas"
#4 om du kör fakir så äter du ju ännu mindre kolhydrater än normal LCHF och då har kroppen ingen anledning att dra på med insulin och du får därmed en minskad aptit.

En av finesserna med fakiren är att man kan experimentera med enskilda livsmedel.. lägga till och dra i från enskilda livsmedel och se hur man reagerar på dessa!
Pröva att öka lite på grönsakerna.. kanske detta ökar aptiten!
Det kan vara som så att du inte känner igen de nya signaler som kroppen ger? Hunger/sug på kolisar känns annorlunda än fett/protein!
Även om signalerna finns där kan det vara svårt att asociera dessa vid att äta mera!
Mat och ätande handlar så mycket om inlärning och det finns även matkultur…!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag reagerar lite annorlunda på att äta noll kolhydrater, jag blir hungrig! Blev akuthungrig när jag var ute och handlade igår. Skarvade med en bit kabanoss som have 0 kolisar och blev direkt lugnare. Är också mer hungrig på jobbet och då speciellt på för middagen…