Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 6485 ggr
Velour
0

Bra, snabbt tilltugg på tex pressbyrån?

hmm……förut köpte jag alltid nån frukt eller godis när jag sprang förbi en pressbyrån och behövde nått tilltugg snabbt. Men vad ska man köpa nu? Snälla behöver tips!

andreas0
0

Pressbyrån är nog svårt. En del har lite mejeriprodukter i kylen, men tyvärr bara dom fettsnåla varianterna oftast.

Om du springer förbi en mataffär får du däremot lite mer alternativ. Babybel-ostar, ölkorv, m.m. går ju bra att äta i farten. En påse nötter kan också gå i nödfall.

Eller så köper du en 2:a vispgrädde och sedan en stor kaffe på t.ex. pressbyrån, fyller halva muggen med kaffe och halva med vispgrädden (alternativt hela med kaffe och häller på vispgrädden när du druckit upp hälften). Smakar riktigt gott. En 2:a vispgrädde ger 80g fett, det håller man sig relativt mätt på ett tag. Speciellt om man kan få lite protein till samtidigt, t.ex. något av det jag nämnde ovan.

MimLan
0

Portionsförpackning av ost, och/eller smör/Bregott.

Jag har kört med två portionsförpackningar Bregott när jag haft bråttom och inte kunnat äta på ett par timmar, funkade fint.

Maia
0

Jag har gjort just så som MimLan skriver. Köpt en portion ost och en portion bregott. Tagit ut all osten, tryckt ner all bregottet mellar och ätit. Stående på busshållplatsen… Det kunde lika gärna ha stått LCHF i pannan på mig. 

Fungerar bra som mellanmål med mineralvatten efteråt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Pasi
0

Annat förslag en burk creme fraiche och en rökt korv, burkskinka, tonfisk…. av bra kvalitet (willys har billiga tyska korvar med 124g kött)….dippa korven…jättegott! Kan kompletteras med oliver för finsmakaren.
Räksallad!? Kolla innehållsförteckningen!
Eller en trea grädde som den är (till skillnad från andreas tycker jag inte kaffet är nödvändigt för grädden, även om det är gott;-) )!

andreas0
0

#4, Var sa jag att kaffet är nödvändigt? Jag har halsat grädde ur förpackningen mer än en gång. Tungan ute

Aniara4
0

Jag insåg rätt snabbt att eftersom jag inte äter ost är Pressbyrån numera ett helt meningslöst ställe för mig. Jag har hittills inte sett en enda pressbyrå sälja grädde, och kan man planera så bra att man har med sig grädde (eller köper det i en annan affär) kan man väl planera att ha med sig/köpa resten av maten också? Behovet av något snabbt på Pressbyrån uppstår ju just de gånger man INTE planerat!

Frågan blev aktuell för mig häromdagen när jag jobbat och sovit över hos min pojkvän (jag jobbar extra där han bor, ganska långt hemifrån), och det visade sig att han inte ens hade kaffe hemma, för att inte tala om frukost. Han tyckte jag kunde köpa något på Pressbyrån, som han brukar göra, och trodde mig knappt när jag sa att det inte finns en enda sak där som jag kan äta. Lyckligtvis hade jag både en gräddskvätt och lite kokosfett i en burk eftersom jag haft med det till kaffet på jobbet, så jag gjorde faktiskt precis som Andreas0 i #1, köpte en kaffe och smusslade ner grädden och kokosfettet. Sen stod jag mig på den 1 timme långa bussresan tillbaka till stan!