Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 930 ggr
pigstie
0

vilken pina!

usch så jobbigt det blevRynkar på näsan, var och såg denna härliga filmen Mamma Mia (kanonfin filmGlad), MEN vaf gott det luktade från allas popcorn. Popcorn har vait en av mina största laster, så det blev jobbigt. Men jag var duktig och klarade mig utan popcornen. Kom på att jag inte ens kom ihåg mina små baby bell-ostar bara för att filmen var så medrykande.

Blev dock fundersam är fläsksvålarna de säljer på bion nåt som är OK att smaska lite på under en bra film.

Men jag får nog stå över det också eftersom jag har stått stilla i både vikt och mått hela sommaren vilket känns fy f-n.Jag gick ner 10 kg från januari till juni och 14 cm sen är det stopp. Jag har inte ändrat nåt mer än att kanske jag äter mindre igen under dan, blir rätt ofta som jag hoppar över lunchen. får inte riktigt tiden att räcka till. VAD GÖRA!! Jag börjar bli desperat.

mikaelj
0

Jag gissar på att det är baconchips och inte fläsksvål.

missaz
0

Köp med dig en egen påse fläsksvålar nästa gång! De på biografen är inte äkta… Ett annat hett tips är scans mini-ölkorvar som finns på påse på de flesta affärer. El Jalapeno är min favorit!

MimLan
0

De säljer inga fläsksvål på biograferna. Definitvt vanligt fejksnacks. Fläsksvål har dessutom oregelbundna former, fejksnacks är maskinprocessade i formen och likartade.

buschiq
0

Ang. att du står stilla i vikt - har du provat att höja fettprocenten? Jag måste själv ligga på ca 80-85 E% fett för att gå ner och också hålla kolhydraterna under 15 gr per dag (oftast under 10).  

Jag provade förresten fläsksvålar nyligen, de smakade riskakor - så tråkiga! Jag trodde nog att de skulle smaka mer som baconchips så jag blev besviken. Men, gillar man riskakor så…

Hellre en god ölkorv på bion då   Skrattande

Driver Fixabloggen - Blogga är skoj!  

lenaj
0

Men var köper man fläsksvålar då?

Eller gör man dem själv?

mikaelj
0

ICA Maxi, Netto.

andreas0
0

#5, Finns att köpa i diverse livsmedelsbutiker. Här har dom det på coop t.ex., men det är nog olika i olika delar av landet vem som har det. På förpackningen står det "Lyka Snacks AEgte Flaeskesvaer".

Brukar stå i närheten av hyllorna där dom har chips om det finns.

Det ska vara 0 gram kolhydrater i dom om det ska vara riktiga, annars är det något annat.

Kviga
0

Jag har, efter en olycka, tappat mitt luktsinne och det är min livlina i LCHF-världen! 

/Kviga

pitch
0

#5 Gör dom själv…på danskt vis.

Margareta
0

Lyka tror jag märket heter på de som anses goda (jag gillar ingen av dem).

De är i alla fall danska.

Numer pensionär i Nynäshamn