Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-fisk-skaldjursrätter
Läst 1306 ggr
Amiechan
0

ingela 101:s thaifiskgryta

Jag kopierar detta recept så att det ska vara lättare att hitta!

ingela 101 skrev: 

denna fiskgryta är toppen, thailändska känslor uppstår

fräs/woka broccoli, lök (salladslök är snyggast), lite paprika, zucchini, champinjoner - det du har hemma o inte reagerar på

i med fiskbuljong, currypasta (försiktigt, lite i taget, snyggast m röd starkast m grön) o den fetaste cocosmjölk du hittar (lite i taget)

lägg i fisk i bitar (lax, vit fisk det du får tag i billigt) o toppa vid serveringen med skalade räkor (lägg inte i dem - de blir sega)

i lyxversionen: i med limegräs o koriander

funkar precis lika bra med styckad fräst kyckling el file.

umbra55
0

*mums*

Mervi
0

Tack, nu börjar det  komma fler recept. Så många fina tips vi har här på sidan!Glad

catlin
0

Jag gjorde detta förra veckan, det blev verkligen gott! Tack!

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Diana61
0

Currypasta ?? förlåt en icke matintresserad persons förvåning. Vad är detta ?Generad

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Amiechan
0

Santa Maria Red Curry Paste

Finns även andra märken såklart :) Och så finns det grön currypasta också.

ingela101
0

currypasta är som en smet med curry som ligger i burk. mycket lättare att dosera än "torr" krydda och har mycket bättre smak. själv brukar jag köpa den i asiatiska butiker, tycker det är lite kul att testa okända märken!

en väninna till mig gjorde receptet ovan m lite curry o mycket saffran häromveckan. tydligen blev det jättebra det också!

Diana61
0

Tack för svaren. Hade ingen aning om detta. Flört

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kia
0

Oj , vad gott detta blev…… Detta måste Ni prova…. Kanske inte så fett men det kan man alltid ordna till :)

Det var en god middag som jag varmt rekommenderar.

Tackar för tipset