Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 803 ggr
Angelfish
0

Behöver lite peptalk

Känner mig lite hängig idag, tror jag håller på och blir förkyld. Faktiskt känns det som om det skulle vara skönt att kura ner sig i sängen nån dag med en bra bok…

Problemet är bara att jag har ett sånt sug efter smörgås och varm choklad. Varm choklad med vispad grädde i och hönö-kaka med mycket smör på. Yum.

Fast jag vet med mig att det inte är bra för mig att äta det, chokladen skulle nog gå an men inte brödet.

Gah!

Är egentligen inte så förvånad över att jag är sugen på varm choklad och smörgås, det har varit något av comfort-food för mig och jag har inte hittat nåt annat istället än.

Hmmm… det kanske skulle räcka med att göra varm choklad med mycket vispad grädde. Tror jag ska försöka med det.

Behövde bara skriva av mig och förhoppningsvis få lite peppning.

ebet
0

Äggmjölk med lite kakao, eller vispgrädde, en salladsblad, eller gurka, eller falukorv med det önskade pålägget, så är det helt plötsligt inte så syndigt längre:) fast lika gott.

krya på dig!

JohannaWW
0

Ibland behöver man bara skriva av sig!

Jag har också märkt att när jag är lite dålig så blir jag sugen på annat än fett och protein.

Det är svårt att småäta sånt, kanske oliver, några nötter, lite mörk choklad och ett stort glas med varm äggmjölk med lite kakao skulle hjälpa??

Pepp & kram

mikaelj
0

Vanans makt är stor. Det är lurigt att få mat att bli just näring från att ha varit allt från "ähh-nu-har-jag-tråkigt-vad-finns-i-kylen?" och "whee-nu-lyckades-jag-med-något-fira-med-tårta" till "bleh-jag-är-sjuk-och-då-förtjänar-jag-minsann-det-här!".

Det betyder såklart inte att mat inte skall vara njutbart, bara att man begränsar dess betydelse i sitt liv.

JohannaWW
0

#3 där slog du huvudet på spiken!

Mat, sötsug, planera för mat, räkna kcal, tänka ut god mat, planera in och svälta för godis-stunder mm var hela mitt liv!! Varje vaken timme!!

Du tänker jag inte ett skit på mat och det är en sann befrielse!

MimLan
0

Byt ut mjölken mot grädde istället, och drick inte en halvliter, 1-2 dl räcker.

Angelfish
0

#1 Har försökt med äggmjölk men jag gillade det inte. Kanske jag gjorde fel.

#2 Du har rätt i att man ibland bara behöver skriva av sig. Det blev faktiskt lite bättre bara av att skriva det. Nötter skulle jag älska att äta men tyvärr är jag allergisk mot nötter och mandel. Fast inte jordnötter, kanske skulle köpa lite sånt.

#3 Perfekt skrivet. Och jag har blivit mycket bättre på att äta bättre sen jag började med LCHF. Ok, den meningen ser konstig ut men jag hoppas du fattar ändå…

Vispade lite grädde, hade ungefär kanske en dl, och har ätit upp. Känner mig lite bättre, och alla snälla människor här hjälper också.

Flört

Nu behöver jag bara ta mig för att gå och handla, har slut på grädde och ägg, och sen kan jag kura ner mig i sängen. Kanske ska använda det som en morot; ju fortare jag går och handlar desto fortare kan jag krypa ner i sängen och bara njuta av en god bok och kanske några babybel-ostar.

Tack för alla råd och uppmuntrande utrop!