JAG HAR FASTNAT
hej alla! har ätit lchf sedan 080802 första veckan gick jag ner ca 4 kg sedan gick jag upp två kilo och nu verkar det som det stannat där
jag äter
frukost: två sss bantarbiffar med 2 skivor ost med bregott kaffe och lite grädde
lunch fläskkotlett med gräddsås och brocolligratäng med grädde o ost
middag 2 bantarbiffar med vitkålssallad 1 finncrips med smör o ost och en slurk grädde
bör jag äta kokosfett av något slag vad i så fall?
Jag tycker du skall ta det lungt och se tiden an. Det ser hur bra ut som helst i kosten.
Det finns ingen garanti för att det blir snabb viktminskning, det förutsätter att man har en kropp som är relativt oskadad av leverne, bantningar och andra sjukdomar. Låt det gå åtminstone tre månader innan du börjar justera något.
Vad jag ser på din presentation så har du en del att gå ner och jag skulle tippa på att du tar en del medicin. Är det något i ditt sjukdomstillstånd eller dina mediciner som gör att du samlar på dig vatten? Äter du exakt samma sak varje dag?
Eftersom du har provat olika bantningsmetoder förut kan det förstås vara så att det är lite svårt att komma igång med viktnedgången, men det finns många andra aspekter.
Vad säger dina läkare om din vikt ("går bara upp hela tiden")? Kan de relatera detta till ditt sjukdomstillstånd?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Tack för svaren
jag har högt Blodtryck när jag började med lchf var trycket 160/80 när jag var hos vårdcentralen och tog trycket igår hade det sjunkit till 134/74 jag äter norvasc för blodtrycket och normorix vätskedrivande ,och värktabletter har jag inte ätit på en månad men jag hoppas att jag ska gå ner i vikt också är 164cm lång ock väger 80 kg och min läkare säger att jag måste gå ner i vikt annars blir det bara värre med min psoriasisartrit.
Din kropp behöver troligtvis läka ett tag innan viktminskningen kommer igång. Har vikten inte rört sig när det gått tre månader eller mer kan du börja göra ändringar. Så länge du inte går upp i vikt är det ingen fara.
Kokosfett är inte fel att äta, fettsyrorna har antiinflammatoriska effekter. Köp koksfett som finns på hälsokosten, med eller utan smak är upp till dig och plånboken.