Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 3633 ggr
sorre
0

Blir hungrig sent på kvällen?

Hej jag kan bli hungrig sent på kvällen är det ok,att äta då? Eller förstör man något?

Mvh Sorre

missaz
0

För mig har det varit så att jag går ner sämre i vikt om jag äter mycket sent på kvällen, men det är nog individuellt. Tror inte alls att det är skadligt rent allmänt att äta på kvällen, varför skulle det egentligen vara det? Prova och se om det stör en viktnedgång (om det nu är vad du är ute efter)

OM det stör; ät då mer under dagen och snåla för all del inte på fettet! Då bör du stå dig bättre framöver kvällen.

sorre
0

Tack ska öka fettet på dan!! Jag är mer hungrig när jag äter sent alltså hungrig när jag vaknar :-(

missaz
0

Ja, så blir det för mig med, antagligen för att man "töjer" magsäcken inför natten…

Ladiesoul
0

Jag tror att det har att göra med att förbränningen ökar om man äter sent på kvällen, och att man därför är hungrigare när man vaknar. J

ag fick rådet av en personlig tränare att jag skulle dricka en proteindrink en halvtimme innan jag gick och la mig för att öka förbränningen under natten. Dock iNTE några kolhydrater var han noga med att påpeka, för de "sätter" sig runt midjan som han så fint sa… :) Jag vart däremot väldigt kissnödig under natten och hungring på morgonen….

Skrattande

missaz
0

Ladiesoul; jasså? Nytt för mig, men om det är så BORDE man ju äta på kvällen… Hmm…

Ladiesoul
0

ja, med andra ord!! :D

Men jag har inte hittat något som innehar protein och inga kolhydrater. förutom proteinpulver med vaten, å det är så fasigt äckligt.  Å så orkar jag inte springa på toa mitt i natten…

Men om man kan trycka i sig en bit kött e det nog bra!?

missaz
0

Tonfisk är ju suveränt om man vill ha massor av protein. Väldigt fettsnålt, men med lite majonäs på så…

Margareta
0

Jag äter gärna en bit ost innan jag sover…

Numer pensionär i Nynäshamn

parsley
0

En kopp milt och lugnande te med kokosfett och en bit ost brukar jag ta om jag är sugen på något på kvällen.

Miyu
0

Man ska ju inte äta på NATTEN that is, för då håller kroppen på att rensas från gifter och annat. Sen stör det sömnen också, jobbigt att smälta mat samtidigt som kroppen håller på att varva ner och sjunka in i sömn.

fj-100
0

Katten och jag äter gärna stekt fläsk till kvällsboken Skäms.

Facklan
0

Äter o äter !!

jag försöker äta med barnen vid 17-18 tiden o då är det inte konstigt man är hungrig efter några timmar .. då äter jag lite i mängd men gärna fett, en ost bit ,  cf med cocos o krossade linfrön o lite hallon , eller fläsksvålar med eller utan dip ;-)

bara man intei min äter för mycket då är det lätt att må illa !! I min gammal liknande länk Länk  kan man hitta lite bra info !

Det gäller bara att äta lagom …så man inte riskerar mardrömmar eller liknande !

Pasi
0

#10 En klar myt att ätande skulle störa sömnen (tarmarna sover aldrig vad jag vet), eller att mat skulle stör giftutrensningen, anser jag.
Det man vet händer under natten är att en stor del av kroppens reparationer och tillbyggen utförs då, och jag tror inte att det är fel att slänga till byggarbetarna lite prima byggmaterial precis innan arbetet börjar, eller!?

Att äta mycket kolhydrater på kvällen stör sömnen genom sin påverkan på blodsockret, men det är en annan femma.

Jag äter alltid en stor portion strax innan jag lägger mig, precis som säkerligen urfarfar gjorde…..dels ville han gå till sängs mätt och dels visste man ju inte om nåt djur hade snott maten över natten (eller den kunde bli förstörd) så det gällde att passa på.
Testa gärna att bo i skogen ett par månader utan kylskåp, då förstår man urfarfars förutsättningar mycket bättre…vilka problem han hade att brottas med och tänkbara lösningar.
När urfarfar hade fått sin stora kvällsportion så var han kapabel att jaga hela nästa dags förmiddag utan ytterligare energitillskott, de dagar det skulle behövas.