Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 1899 ggr
buschiq
0

Magont ett dygn senare?

Nu har jag ätit lchf i över tre månader, gjort några få, små avsteg, men skött det hyfsat bra. Gått ner 6 kg och minskat 1½ storlek i kläder.

Men, fredagen var ingen bra dag. Jag har varit såååå enormt sugen på kolhydrater ett tag nu, jag har stått emot men det har bara blivit svårare och svårare. Så i fredags blev det Baileys (jag fick två flaskor av grannen som tack för hundvakt) en kvarts bullkrans,  och en våffla med äppelmos. Jättedumt och jag ångrade mig direkt, var tillbaka till lchf'andet vid nästa mål, middagen, och har inte ätit fel igen sedan dess…

Nå, så långt allt hyfsat väl. Men, i går kväll (söndag) började jag må illa. Magsjuk-illa! Att äta var inte att tänka på och jag fick krypa till sängs vid sjutiden. Efter att ha sovit hela natten mår jag nu bättre, men skoj var det inte!

Sick

Kan det ta så lång tid att reagera på kolhydraterna, över ett dygn? Borde det inte ha kommit tidigare? Eller är det troligare att det var något annat jag ätit som var dumt (skämd mat alltså)

En annan sak jag funderat på.

Jag äter magnesium för kramperna i vaderna på nätterna, men nu när min burk nästan är slut köpte jag en ny och vid en jämförelse visade det sig att min gamla innehöll både magnesium och kalcium, den nya bara magnesium. Jag åt från den nya burken och fick hemska kramper den natten. Nästa natt tog jag en tablett från vardera (istället för två från den ena) och kramperna återkom men mindre. I går var det inte läge att fundera på tabletter…Flört

Borde inte det rena magnesiumet vara bättre än det som är kombinerat med kalcium? Eller har jag missuppfattat det här?

Driver Fixabloggen - Blogga är skoj!  

fj-100
0

Det enda jag har hört är att magnesium behövs för att kroppen ska ta till sig calsiumet.

Kanske är tvärtom också?