Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 1103 ggr
Raring
0

Tiramisu med jordnötter

Det har varit rätt rörigt och jag får mest till små enkla maträtter eller efterrätter i olika former. Har inte varit så skoj att laga varm mat i kvalman.

Hur som helst, här är en liten efterrätt med krämiga jordnötter.

Tiramisu med jordnötter

Miyu
0

Varför så mycket socker? :(

Raring
0

9% kh? …jo det är väl lite mer än det borde vara kanske. Har 10% som gräns om det inte handlar om väldigt få gram kolhydrater (och då skiver jag ut det). Olika hur folk kan och klarar av och väljer att äta.

Mervi
0

Låter gott, någon gång gör det säkert inte så mycket. Man får välja själv vilken nivå man väljer. Tack för receptet.

Maia
0

Det ser väldigt gott ut. Jag har funderat lite på jordnötssmör eftersom det finns ett ekologiskt med enbart jordnötter (och olja tror jag) på Coop. Tar en tsk då och då. Men det här ser gott ut och ska testas. Normalt äter man ju en efterrätt efter en annan måltid. Om man håller nere kolhydraterna där kanske det kan legitimera lite mer till efterrätten.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

[Pennylane1]
0

Om man hoppar jordnötssmöret (som ju egentligen inte har i en tiramisu att göra) och gör en mockakräm av en äggula lite kaffepulver och smör så minskar kolhydraterna rejält! Och man kommer närmare originalet också.

Om man inte vill ha så många kolhydrater alltså!