Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 41040 ggr
Ljuset
74

Äggnudlar

Måste fråga om äggnudlar är bra att äta?? Tänkte börja att skippa potatis, ris och pasta. Jag måste ändra i min kost känner jag. Magen sväller och hela kroppen skriker på hjälp.

godivaex
3

Nudlar är väl pasta…?

Ljuset
0

Jasså, det visste jag inte. Hmm

Aniara4
2

Jag kollade eftersom jag också hoppades på att kunna ta lite till en biffgryta jag gjort, tänkte att äggnudlar, de borde ju vara gjorda på ägg liksom. Men det visar sig att äggen är en försvinnande liten del bland allt mjöl, de jag tittade på hade samtliga MINST 70% kolhydrater. T.o.m. vanlig färsk pasta har lägre kolhydrathalt (förmodligen för att den innehåller mer vatten iofs).

Sorry, äggnudlar är mjölpasta med en gnutta ägg i, inget man kan äta på LCHF.

Squeaky
0

Konstigt, jag köper äggnudlar på ica som innehåller 6g kolhydrater/100 g näringsvärde?

Det är ju inte riktit 5 % men det är det närmsta jag kommer. Glasnudlar har jag inte kollat än dock.

Kramis!

Dossan
0

#4 Vilket märke är det, intressant med så lite kh i nudlar. Handlar själv för mesta på ICA, och tänkte kolla.

Aniara4
0

#4 Det märket blir jag också nyfiken på, för inget av dem som fanns på mitt ICA hade så lite kolhydrater!

godivaex
0

Jag vill också veta!

magma
0

Byt ut pastan/riset osv mot någon form av grönsaker istället. Riven vitkål använder jag när jag annars (före LCHF) skulle ha använt ris. Kokt broccoli med salt och smör går också alltid bra:)

Squeaky
6

Tofu Shirataki Noodles heter dem, jag köpte dem på Min ICA nära butik här i ängelholm, men jag tror dem ska gå och hitta i Asiatiska butiker oxå.

Här är en länk jag hittade om dem så ser ni även hur påsarna ser ut ; http://lowcarbdiets.about.com/od/products/p/shiratakinoodle.htm

Finns även en sort som heter "MAMA Noodles" som oxå går att köpa i asiatiska butiker som bara innehåller 4% Kolhydrater/100gr
men dem tyckte inte jag var lika goda..Dem kan ni läsa om här

; http://www.mama.co.th/All_Product/index.asp?lp=_EN&ID=1&CategoryID=1#

Dossan
0

#9 Tack för info. Skall kolla med våra ICA butiker om de har dem. Får väl leta upp någon asiatisk butik annars.