Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1685 ggr
xinluo
0

Är det bara LCHF kost som gäller här

eller är det även för oss GI:are?

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

elocinave
0

äter du GI-nära noll finns det nog många här medFlört

clajo
0

Detta är ett forum för de som är restriktiva med kolhydrater; vare sig det är lchf, Atkins, GI, eller vad man nu vill kalla det!

Alla ligger på olika nivåer när det gäller kolhydrater, men vi är nog ganska rörande överens om att socker och stärkelse är något man bör undvika….

Välkommen!

Aniara4
0

I beskrivningen av sajten står det "för dig som äter kolhydratreducerad kost eller funderar på det", och därefter följer en beskrivning av LCHF.

Man kan ju äta GI och ändå äta väldiga mängder kolhydrater, eftersom GI handlar mer om vilken sorts kolhydrater man äter, bl.a. (Jag vet att det inte är hela historien.) Så om du äter mycket grovt bröd och quinoa, typ, så kommer du förmodligen inte att känna dig så hemma här.

Det bästa är kanske att läsa runt lite, inte minst foldern i början, och se om du själv tycker att det vi pratar om låter intressant.

korseett
0

säger som #2 men du kan vara beredd på att det är flest som äter LCHF här men ta till dig det som du känner kan passa och stämma på dig och strunta i resten. Vi är alla olika.

Välkommen

Jennix
0

Jag skulle säga så här: Inte bara LCHF utan olika sorters lågkolhydratkost. Men som andra har sagt, GI går kanske inte direkt ut på att BEGRÄNSA eller ta bort mängden kolhydrater…

Jag tycker du kan läsa lite som du känner, se om det är nåt du kan testa. Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Zepp
0

Jag skulle nog säga att det handlar mer om GL än GI vad gäller LCHF överhuvudtaget!

Vi drar alla kolhydater över en kam.. mer eller mindre.. alla blir till glukos iallafall och höjer insulinet som är lagringshormonet!

Man säger att det handlar om Ketogen diet.. varav Atkins är en variant!

Du är välkommen, du med!Skrattande

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

xinluo
0

TAck för era svar. Jag äter inte mycket kolhydrater. Inga potatisar, ris eller pasta inga smörgåsar osv. Lite quinoa nån gång emellanåt för det är så gott Skrattande

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo