Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 875 ggr
appletini
0

Baconflott...spara hur?

Jag har just stekt 3 pkt bacon för jag ska göra en maffig Floridasallad (ur GI-Noll, med bacon, blomkål, sallad och majonäs) och det blev ju en del baconflott kvar i pannan när baconet blivit knaperstekt.
Så, mitt problem är hur jag ska spara det…hälla i glasburk kanske, men hur ska jag förvara den sen? I kylskåpet? (jaja, dumma frågor…) Och hur ska jag hindra maken från att utbrista ett stort "Blääääääääääää", när jag förklarar vad som finns i burken? Skrattande 
Han har dock inga problem med att äta den feta salladen.

fj-100
0

Hahaha…säg till maken att det är drinkessens.

fj-100
0

Nä, det var elakt. Baconflott är ju gott att steka i så spara det i kylen med gott samvete.

raphanus
0

Min morfar brukar ha det i en burk i kylen. Men det går åt fort igen, för han har det att steka i. Det stelnar ju som smör om det står kallt.

appletini
0

Hahaha, maken såg burken på diskbänken, lyfte upp den och luktade samtidigt som han frågade vad det var. När han hörde svaret så började han hulka och må dåligt Skrattande Det är ren inbillning säger jag, för om jag skulle steka i fettet så skulle han inte klaga…

Hursomhelst, nu står burken i kylen (lååångt in) och jag får väl smussla med den ett tag tills han vänjer sig.

raphanus
0

#4 - Om din make visste vad det är i ett godtyckligt margarin, skulle han nog hulka ännu mer.