Godmorgon 7 september
Gomorron på er!
Har vaknat i ottan trots sen kväll. Är lite exalterad för min drömlgh har kommit ut på marknaden. En likadan gick mig ur händerna för ett tag sen. Så nu hoppas jag på denna. (Har redan möblerat den på papper!)
Hoppas sjuklingarna kryar på sig och att ni alla får en fin dag.
*stay calm - be brave - wait for the signs*

Gomorron catlin!
Då håller vi tummarna för dig ang. lägenheten.
Måste passa på och tipsa om en kul grej som jag hittade på proveniens i fokus igår, gå in på vattningshjälp och titta får ni se.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Godmorgon! Hoppas du har tur med lägenheten denna gång!
Tack för tipset Tilda T.

God morgon!
Det är halvmulet och en aning rått här. Mitt humör är inte direkt på topp. Igår hämtade vi vår nya säng. Den är skön, men jag sover alltid så dåligt första natten i en ny säng.
Jag tog mod till mej och ställde mej på vågen idag. Och det var positiva besked. 
God morgon god morgon! Migrän idag så jag tycker det är liiite väl ljust ute
Nåväl, det är inte så illa så det ger nog med sig snart när pillrena börjar verka :)
Gomorron! Stackars Amiechan, hoppas din migrän ger sig snart. Här i Dalarna är det riktigt höstrusk, småregn, mulet och mörkt. Men jag är ju en av de där som gillar hösten, luften är fräsch och alla måsten (badstranden, grillning, resa …) är borta. Skönt. Hoppas att ni alla duktiga LC-are får en skön torsdag!
Håller tummen Catlin. Det vore kul om din dröm går i uppfyllelse.
Kryper tillbaka till sängen och snörvlar:)
Jag har letat bortsprungen katt sen igår.
Min sängvärmare saknas mig.
Svårt med koncentrationen.
Numer pensionär i Nynäshamn

Å, Margareta, jag känner med dig. Håller alla tummar för missen. Fibblan och ni andra, TACK! Tänka sig: jag la ett bud bara sådär, ett som gäller bara ett kort tag och förutsatt att de blåser av kommande visningar. Har aldrig känt mig så affärsmässig!
Men nu är jag speedad till max märker jag…
Krya på er krasslingar…
Inget nytt om katten, kom just in från en promenad i sele med den andra som lockbete.
Kan det vara så illa att någon tagit in henne och tyckt att hon är så trevlig så hon får stanna….?
#9 kanhända… mina föräldrars katt försvann en fredag och var borta ett par dagar som kattunge. På söndagen gick pappa och letade och hörde ett ynkligt jam från ett tomt hus. På fredagen hade de som bodde där flyttat och lämnat huset tomt efter sig. Tomt utom för vår kattunge som smitit in i flyttröran och gömt sig. Pappa fick tag på en vaktmästare som kuhnde släppa in honom så han kunde rädda vår kisse. Kissen hade, duktig som han var, dock bara använt vasken som toa!

amichean: vilken attans tur att din pappa gick förbi huset och att han hörde katten!
Margareta: Håller tummarna här med. Den kommer säkert tillrätta.
Jag har precis tvingat i mig lunch för jag ska till tandläkaren klockan 2 så jag får äta innan…Väntar bara på att lillan ska vakna så hon oxå får lite i sig, det blir nog snart
Här ( göteborgsområdet) är det uppehåll just nu! Härligt
Det har öst ner rätt ordentligt i Stockholm, iallafall här i Sibirien.
Hoppas, hoppas din katt bara har tagit sig till ett ställe för att föda, ingen tar ju in en katt som är dräktig, Margareta.
Ny lägenhet låter spännande. Du får berätta mer.
Och bort med alla förkylningar och migrän. Ut ur er.
Äter rimmat fläsk med löksås av grädde. Mums. Broccoli får hänga med. Har lärt mig att äta den sist nu istf till som tidigare.
Skall på klassträff med alla från grundskolan ikväll. Har varit jätteroligt att fixa med att få med så många som möjligt. Självklart lämnar några återbud, det får man räkna med.
Ha en bra dag,
Katten är bara på dag 10 av 65 så det är alldeles för tidigt att föda, hon är nog snarare lysten på hanar ännu, de kan ju fortsätta para sig även när det är "klart" har jag lärt mig.
Ok, då vet vi vad hon håller på med. Det är ju nymåne idag, så energin passar nog katten alldeles utmärkt. Motsatsen till fullmåne när vargarna ylar måste ju bara passa katten. Fnissar lite när jag skriver detta.
Älskade katten är hemma igen.
Vi träffade och pratade med två småflickor och det tog inte lång stund efter så kom de och bar på katten.
Pust, då kan jag sova i natt, min sängvärmare är tillbaka.
Oh vad skönt Margareta. Nu behöver du inte oroa dig.
Va skönt att katten e tillbaka Margareta!Jag har ju själv två så jag vet hur det är. Lycka till med drömlyan Catlin. Hoppas den blir din

#16 Vad gott att höra. Jag vet hur det är att vara ute och leta efter bortsprungna katter. Ni sover nog gott båda två i natt!
#17 Tack, Irren!
Om vi skall sova gott… hon har börjat sova redan, verkar rätt slut…