Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 4302 ggr
parise
0

vad äter man på krogen?

hej jag är ute en del och mina kompisar har som ett nöje att äta ute. jag brukar ta en talrik kebab sallad. eller att jag äter en köttbit med sallad… har sett att det finns en del ställen som har grekisksallad är det bättre att ta den salladen… ???

Will
0

Kött med sallad eller grekisk sallad - jag tror det går på ett ut.

Jag brukar äta club sandwich (lämnar brödet så klart) när jag är ute, mums. En del har små korvar, revbensspjäll, räksmörgåsar mm. Det beror lite på vilken typ av ställen du brukar hänga på. Lättare tycker jag att hitta bra mat på uteställen än på kaféer. Många vill ju ha lite fett och salt efter några glas, vilket är tur för oss. =)

raphanus
0

En saftig biff utan pommes frites men med extra smör och bearnaisesås är aldrig fel. När jag åt fisk på Melanders härförleden länsade jag brödkorgen på portionsförpackningarna med smör också.

parise
0

oki men då går det ju… men jag trodde att kebab köttet innehåller kolisar för mycket alltså

Shawy
0

Kebabköttet brukar innehålla glutamat. Vilket är tråkigt tycker jag. Jag älskar ju kebabkött, men jag mår inte bra av glutamaten.

Bert
0

Beställ en öl, det är mycket godare!

Tilda-T
0

Det mesta med kött/fisk/fågel brukar funka bra om man ber om att slippa potatis/ris/pasta och ber om mer sallad istället

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Bert
0

Ni vet inte hur man äter på krogen!

Wenn
0

Jag har inte något problem med att äta på krogen

papope
0

Vanlig mat minus pasta/ris/potatis. Är det en bra krog får man lite grönt extra och med lite tur oliver. Och det är fortfarande kul att be om lite smör, det är bara en tidsfråga tills ingen längre reagerar negativt på det.

Aniara4
0

En rejäl köttbit - mmmmmm! Ofta brukar jag inte bekymra mig om att be att få slippa tillbehören heller, jag bara låter bli att äta upp dem. Delvis för att själv slippa känna mig krånglig, men också för att personalen brukar bli så stressad över att sätta fram en tallrik som de upplever som torftig. Däremot om det är nåt avancerat och/eller dyrt tillbehör tycker jag det är lite väl slösigt att ta det och slänga, så då ber jag att få utan.

parise
0

ja heheh ja satt på en krog idag tog en kycklingsallad bad om att ta bort majsen o inge bröd till… sen fick ja tzasiki till… o min kompis åt lax med potatis o någon smörig sås.. ja tog av såsen o samtidigt snackade vi med en från bordet bredvid om mat o diabetes… då sa hon ja såser feta såser ska man ju inte äta.. då sa jag jo det ska man det är kolisar du ska se upp med.. själv satt hon med en starköl

Melindrea
0

Jag har ätit ute en del de senaste dagarna… De två gångerna jag åt på krogliknande blev det följande: Chili burgare utan bröd och potatis, men med guacemole (ingick chili aioli! =)

Andra gången var litet tråkigare… Hamburgare med dressing, creme fraiche, keso och litet gurka som prydnad. =) Gott, dock!

Akacia
0

I fredags var jag på en Itaiensk restaurang. Bara ca två veckor gammal på LCHF så var jag förstås lite orolig. Men vilken överraskning! De serverade verkligen det som stod på menyn. Stod det inte potatis (eller nåt sånt) utan bara grönsaker och smörstekt fisk så blev det just det. Kanon! Inte nog med att det var tillagat med en massa olja, som tillbehör tog jag kronärtskocka i smör/olja och vitlök. Gissa om jag blev mätt och nöjd.

Dan efter hade jag gått ner i vikt! Skrattande