Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 658 ggr
Fibblan
0

God morron 6 Sept

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag suttit en timma framför datorn. Hatar förkylning. Måste knapra Panodil för att över huvud taget kunna svälja……..skiit…jag som trodde man inte blev sjuk av denna kost *skojar lite mitt i smeten* *S*  Usch…tycker inte om att känna sig "ynklig"…det brukar min karl stå för ju……..*hehe*  Mörkt ute, jag ser inte hur vädret är, men det märks väl senare;)

[Saiva]
0

Godmorgon på er!

Sitter uppe och väntar ifall telefonen ska ringa och jag ska ut och jobba från kl 7 idag.(ringer dem inte slipper jag 14-timmars passet och behöver bara joba 7 timmarSkrattande) ALLA är sjuka! Både boenden och personalen! Av ngn anledning är det bara jag som är frisk på min avdelning av personalen Flört

Fibblan: Stackare! Ledsen Sov mkt och ät ordentligt! Passa på att vila, kolla på film och mysa nu när du har ursäkt för det Cool Allt ordnar sig!

copia
0

Stackare!! Det är inget kul att vara sjuk. Du får ta det som en liten ledighet , vila ,se på TV, läsa, sitta här, och äta gott.. Och vet du ,lite ynklig får man allt vara!!

Kelly
0

Hej alla igen

Nu är min 5 veckor långa renoveringssemester slut, ja det är vad jag gjort i sommar och inte blev det färdigt heller. LC har funkat alldeles utmärkt under sommaren men viktminskningen är väl sådär. 4 kg på 8 veckor, DET är inte mycket tur man mår så bra. Dock är jag frisk som en nötkärna men mina arbetskompisar drar runt på förkylningar så det är väl inte omöjligt att jag får en släng av sleven jag också vad det lider. Krya på dej fibblan, var extra snäll mot dej idag.

Fibblan
0

Tack vad ni värmer min dagPostSmile!  Ni är härliga.

PostSmile!PostSmile!PostSmile!PostSmile!

catlin
0

#0 Men gumman, var du uppe missinassen och skrev? Hoppas du kan ta igen det idag, så du får din sömn. Bästa hjälpen mot förkylning! Ja, vad säger SSS egentligen om detta? Vi ska ju inte bli sjuka när vi äter såhär! Flört Sköt om dig väl idag, Fibblan! Vilken fin kram!

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Mervi
0

Godmorgon och krya på dig. Vi får bättre motståndskraft mot infektioner men det kanske dröjer lite. Du har inte ätit LC så jättelänge. Hoppas det drar förbi snart.

Jag kände mig inte pigg i fredags men det gick snabbt över, var bara lite känningar.

Ta det lugnt idag och vila dig.

artch
0

Godmorgon!

Stackars dej Fibblan. Ledsen Hoppas du blir frisk snart! Krya på dej!

holygittan
0

Krya på dig Fibblan! ( vad söta bilder du får in!Glad)

Jag är hemma med 2 döttrar idag, lillan som är 9 månader och så 6-åringen som kräktes 2 ggr igår, men nu är okej. Usch vad kräks är äckligt Skrikandes. Hoppas vi andra slipper att bli sjuka nu…

Margareta
0

Krya på Dig Fibblan!
Själv är jag pigg och frisk men har alltför mycket att göra.
Fortfarande mycket på jobbet (jobbar som IT-asnvarig i skola)
Kvällarna är inbokade på än det ena och än det andra.
Igår skjutsade jag sonen till en brädgård och ikväll skall jag på en föreläsning.

Jag försöker sköta maten, men det är svårt många gånger, nuförtiden är jag hellre utan än äter fel.

Numer pensionär i Nynäshamn

LinneaG
0

God morgon! Är på rätt bra humör idag, känns det som!

Men imorgon blir det bättre, då fyller jag 18 =)

Margareta
0

Grattis i förskott ByeByeSandy… en stor dag!!!

Fibblan
0

Grattis ByBy Sandy….lika bra att gratta nu för mitt minne är lika färskt som torkad dill…..      Ja fler är sjuka ser jag, det är inte vanligt att jag åker på förkylning faktiskt. Brukar alltid klara mej.  Men nu ligger grannen och näst intill alla ungar i skolan…så det är nog svårt att undvika då.  Hoppas sambon klarar sig bara, finns ingen som kan jobba för honom. Bra planerat va?   Idag så bottnade jag i morse med en riktigt stor bit brie, det har jag klarat mej på tills nu, då jag åt ägg och bacon.

Tilda-T
0

Här kommer en dunderkur mot halsont och förkylning:

Skiva en citron och en bit färsk ingefära i tunna skivor , häll på vatten och låt koka upp. Ställ den att dra en stund och sila sedan bort skivorna och försök att dricka det så varmt som möjligt!

Krya på er alla sjuklingar , själv fick jag en liten sväng av rinnsnuva men den gick över relativt snabbt.

Grattis på födelsedagen Sandy!!!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Hirit
0

Hejsan Jag har inte varit inne här någonting,kan man säga. Jo, en gång och då var det frågan om hur man hittade hit,då skrev jag att jag är medlem på iFokus sedan tidigare och hittade hit genom att titta efter vad det fanns för fler sajter.Men nu hittar jag inte igen just den grejen,antingen så tryckte jag för fort så posten kom inte med eller så har jag gjort bort mig,kan väl inte ha varit en annan sajt……..

Jag ska försöka läsa lite inlägg och artiklar. Tänkte läsa om GI kosten m.m. Jag skulle nog behöva få av mig lite kilon av olika orsaker. Men har i allafall svettats av mig 4-5 kilo i sommar,men jag har inte haft någon matlust heller. Det svåraste är, att komma igång.

Margareta
0

Välkommen till oss Hirit, jag brukar läsa Din trevliga dagbok.
Ställ frågor om Du undrar något. De flesta av oss som är aktiva på den här sajten äter väldigt kolhydratreducerad kost, fördelen med det är att vi inte ens behöver tänka på GI eftersom det bara räknas på just kolhydrater…

Vi bantar inte så värst mycket, det är mer att likna vid en livsstil…Glad

Hirit
0

Tackar så mycket. Ja, man kan ju gå ner i vikt utan att banta, genom att äta "rätt" det där med livsstil låter bra tycker jag,bara jag kunde komma igång.

Tilda-T
0

Hej Hirit!

Jag vet inte hur många gånger som jag försökt komma in för att läsa din dagbok , det är stört omöjligt!

Jag har frågat Margareta om vad det kan vara för fel och då sägs det att det kan vara buggar,frågan är bara hur länge dom ska vara kvar?

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!