low carb pasta?
Någon som testat low carb pastan? är den ok att äta ibland? Det jag saknar mest är nämligen pasta så då kanske man egentligen borde undvika den här också…va tror ni?

Johanna, det beror helt på vilken nivå du vill lägga dig. Jag kan säga av erfarenhet att man vänjer sig av med pasta, liksom med bröd eller potatis eller vad man nu tycker mest om. Jag har varit tokig i alla dessa, och saknar dem inte ett dugg. Men det tar lite tid, och särskilt att komma på vad man ska äta " i stället".
Ska du äta strikt SSS eller likn blir det ju ingen pasta, äter du åt Atkinshållet finns det väl lite utrymme för sånt. (Kan inte Atkins så bra.) Du får känna själv vad du mår bra av och vad som funkar om du vill gå ner i vikt. Själv tycker jag det är en befrielse att helt skippa kolhydrater så långt det är möjligt, då slipper jag ta ställning till all möjlig mat jämt och ständigt, och framför allt slipper jag suget som pasta t ex ovillkorligen skapar. Och så kan jag bre på med fett i stället! 
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Ok tänkte bara eftersom den endast har 6,5 g kolhyrater / port… men jag strunar i det.. Det jag vill mest av allt är ju att bli av med suget då kanske man bara underhåller det om man äter sånt.
Vet du vad? Jag skulle testa low carbpastan för att se om den var god först :D Jag har hört så mycket om att de brukar smaka trist/dåligt att
det aldrig har fallit mig in att testa ens. Om de smakar gott kan man ju alltid bjuda gäster på det :D Smakar det dåligt så är det ju absolut ingen vits…

Du är klok du Amiechan :D
Nej jag väntar nog ändå, om suget blir för stort kan man ju testa att köra den kanske. Low carb brödet smakar ju pyton iaf inte ens en tugga fick jag i mig.. usch. Den e hemskt dyr så jag skulle nog inte vilja bjuda på den om den var god hehe =)
Jag har precis hört talas om några slags nudlar som skall vara låga i kolhydrater, men det finns i mailen hemma så ni får ge er till tåls…
Numer pensionär i Nynäshamn
_Johanna_, min "take" på detta är att försöka bryta mönstren och då funkar inte substitut. dessutom, som catlin säger, så är jag jämt o ständigt förvånad över att jag i stort sett nästan aldrig saknar bröd, pasta och potatis. Är jag sugen på nåt, så är det mintkarameller, men det är en annan historia!
Jag brukar köra med småbitar av mozzarella som "ersättning" för pasta - jag kan också känna att det ser lite ensamt ut med bara köttfärssås etc. Och eftersom jag serverar resten av familjen ett kolhydratalternativ som tillbehör så brukar jag lägga till något som inte de andra får (t.ex. en klick creme fraiche, eller kryddsmör).
Istället för pasta tar jag strimmlad vitkål och låter puttra med pastasåsen de sista 3-4 minutrarna eller putta själv i grädde med lite salt och sedan lite permansan på. Ett alldeles utmärkt substetut för pasta, tycker jag.
Hej Chocolate och välkommen hit…
Numer pensionär i Nynäshamn

Välkommen Chocolate - vicket smarrigt namn…
Använder också vitkål, kanske främst som rissubstitut. River den grovt och har på olja+äppelcidervinäger och salt/peppar. Äter den som tillbehör till kött.
/magma