Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1032 ggr
appletini
0

Förbannade sockermonster!

Vi var på ICA Maxi för ett par dagar sedan. Och gick som vanligt förbi deras konditoridisk med tårtor, bakelser och annat läskigt. En hel del var i smarta 2-portionsaskar, dvs en till mig och en till min man…
Sockermonstret inuti mig rev och slet och tankarna snurrade:
_"Jag skulle ju kunna göra ett avbrott, bara idag, och äta lite cheesecake.  Eller en brownie.  Eller… "

_Fettängeln sparkade ner sockermonstret och gav mig styrka att stå emot Skrattande Jag köpte en extra 3:a grädde, ett smörpaket och en påse frusna hallon.  Jag tänker inte vika mig för det förbannade monstret!

(Förresten, bra titel på en bok - Fettängeln och sockermonstret Cool )

appletini
0

Hmmm…skulle ju lagt detta i min egna tråd…

Vicks
0

hi hi Bra smocka där, mitt i nyllet på sockermonstret! SkrattandeFlört

Thea
0

Åh, vad jag känner igen mig! Jag har bara LCHF'at i en vecka och sötsuget blir bara större. Jag börjar t om få "cravings" på POTATIS!!! Förvånad Snacka om att kroppen fullständigt vrålar efter kolhydrater!

Igår var vi hos min sambos mamma och hon dukar glatt fram rån och kakor till théet. Varken jag eller min sambo tog något (hon måste ha funderat över varför!) men j***ar vad gott det såg ut! Gråter Snacka om att man är kidnappad av sockermonstret!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Catchat
0

Thea: det kommer att gå över. När du sedan äter något sött som ditt öga vill ha, så kommer du att tycka att det smakar för j….ligt.

Framförallt eftersmaken. Det kommer troligen att bli som när du åt citron tidigare - åtminstone är det så för mig.

Jag har ätit enl LCHF sedan ett halvår tillbaka och enligt GI sedan 3,5 år tillbaka och inte en enda godisbit under den här tiden! Det kan ju förstås ha påverkat…