Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1177 ggr
nilu
0

Nyhetsmorgon 28/8

Skulle tydligen vara en debatt om fetma på Nyhetsmorgon i morse, med bl a Prof Rössner. Är det någon som såg den?

Har spelat in den, men jag brukar bli så frustrerad och arg över Rössner och hans likar som blir intervjuade av okunniga, krypande reportrar, så nu vill jag helst kunna förbereda mig genom att läsa nångon annans intryck först.

Sagajo
0

Rössner chattar på aftonbladet kl 13. Finns någon artikel där också…

mikaelj
0

URL?

Sagajo
0

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article3200796.ab

Igen så säger dom att operation har visat sig vara den mest effektiva metoden. Kostdoktorn kommenterade en liknande artikel i DN i går. Denna journalist borde få ett mail också.

mikaelj
0

Såg inget om någon chat där.  Hittar inte något om chat på aftonbladet.se heller.  Har du någon länk till sidan med info om pratandet?

Sagajo
0

Gå in på aftonbladet.se, huvudsidan. I spalten till höger (skrolla ned lite) står det under viktklubben att rössner kommer att chatta kl 13.

Magica1970
0

Det finns en ruta lämgre ner där du fyller i ditt namn och klickar på chat-knappen.

nilu
0

Shit jag kommer inte in på chaten. Hoppas att nån annan av oss kommer in och kan ställa Prof Rössner mot väggen ang fetmaoperationer och LCHF.

mikaelj
0

Heh, det där var ju tämligen värdelöst.

"Förbrukar du 600 kcal/dag mindre kommer du gå ner 1 kg på en vecka" , där det inte anges mindre än vad. För att kunna äta 600 kcal/dag mindre måste du veta exakt hur mycket du gör av med, eftersom det kommer minska när du minskar näringsintaget.

Vidare är en del av det där muskelmassa, vilket kanske inte är riktigt vad man vill.