fusk ångest !
Jag vet inte men jag känner att jag blir sämre o sämre på att undvika kollisarna samtidigt som jag får mer kunskap om det !
Det är inte att jag medvetet fuskar utan att jag varierar min kost o faller på fällor .. som gör mig orolig.
Jag är lite nojig efterom vågen inte alls gått neråt + att jag har min mens den brukar allmänt sabba allt .. jag har sug efter vad som vill ständigt äta nått inte att jag är hungrig utan bara vill "göda mig " det har jag jämt haft o jag brukar falla dig om jag inte mår super .. jag har en överansträngd arm o jag blir lite vek o tycker att jag inte klarar detta …
är det nått man kan göra för att få bukt på det ?? för det är ett sug som inte nödvändigt är söt sug men det är nått min kropp vill ha frågan är vad ???
behövde skriva av mig lite o hoppas det finns nånn som har råd för mig o mina "dumma sug "

Jag känner igen mig på pricken.
Jag ser till att alltid ha fläsksvålar hemma (riktiga, utan kolhydrater).
Dom är knapriga och krispiga och ger stor tuggtillfredsställelse.
Till det dricker jag goda fruktteer t.ex. Friggs gröna blåbärs- eller vaniljte med grädde i.
Kolla om du är hungrig egentligen eller törstig. Försök att äta nåt fett, helst med protein. Drick ett glas vatten.
Du säger att du har ett sug men vet inte efter vad? Men att du ändå inte är hungrig?
Ibland känner man inte alltid hungern så tydligt, det har hänt mig vid omställning.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
#1 skönt att höra att det inte bra är jag !!
dock verkar den perioden på månaden spela mig ett spratt (det är as jobbigt ) jag dricker gärna te .. är dock mer fett o söt sugen tror jag .. tidigare var det bara det som gällde fett o socker ….igår tog jag Brämhuts hallon dryck med grädde det var bra …
#2 det är ju det att jag känner att kroppen behöver nått men jag kan inte fatta vad …? det kan vara nått ämne som kroppen vill ha som jag fattas i samband med mens .. jag vet inte hoppas jag kommer på't
Man tappar ju näring och energi när man blöder så jag kan ju tycka det verkar logiskt att kroppen begär lite mer när hormonerna i kroppen börjar berätta att det är mens på G. Exakt hur man ska kunna må bättre vet jag inte, kanske ladda med lite extra järn och c-vitamin? Och kanske extra mycket fett så att du blir riktigt proppmätt och absolut inte vill ha något mer alls. "Överfettning" brukar iallafall ta bort allt sug från min kropp. Man mår mest illa
Eller du kanske helt enkelt ska tillåta dig lite mer, utan att det går till överdrift? Ett eller ett par tiotal gram kolhydrater mer än du brukar ligga på, bara du ser till att det är fortsatt hyfsat lågt? Jag bara spånar nu, jag har absolut ingen aning egentligen… man kanske kan hitta info någonstans vilka näringsämne man tappar utöver järn, det lär ju kunna vara en hel del, blod är ju mycket näringsrikt.
Och, faller du, res på dig igen. Ta nya tag. Direkt, på studs, inte på måndag, eller den förste, eller nästa år. Borsta av dig. Shoot!
Har du testat med lite extra salt? Det kan vara det som fattas (har du testat allt annat kan du ju testa det också
).
Salt behövs i kroppen för att den ska fungera och jag tror det behövs lite extra innan mens (därav saltsuget många har). Med LCHF får de allra flesta i sig mindre salt än tidigare och saltbrist kan ge lite lustiga reaktioner.
#3 Jag tenderar att hålla med #4. Visst får jag också sug i samband med mens, det har nog med hormoner att göra. Då äter jag sånt som är tillåtet men kanske man inte bör äta varje dag: t.ex. grädde med hallon eller blåbär, fet ost. Får jag sånt menssug så vräker jag i mig allt möjligt men mest fett och protein, fläsk, fet ost o grädde.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Är det inet mycket så att man har en fysisk saknad/sug efter att småäta (som när man saknar att hålla i ciggen)
Klarar du mjölkprodukter är ju en kopp med varm choklad (med ekologisk kakao +vanilj) med vispgrädde det som jag inte klarar mej utan. (Har tjatat om det i andra trådar). Det känns festligt utan att vara sött, och den rena kakaosmaken är lite "torr" men man vänjer sej och lär sej uppskatta den rena chokladsmaken trots att det inte är sött.
Jag tycker att RexPect tart upp en viktig sak här. Det är en saknad det handlar om. Man måste ta tag i det, precis som du Facklan just nu gör. Och då talar jag om det generella suget.
Det här med mensen är en annan sak. Jag tror att man måste hitta ett sätt att hantera det, så att du är förberedd när suget kommer. OCH att du ser till att få den vila du behöver under den perioden i månaden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna