Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1503 ggr
catlin
0

Föda på två röda

Inte alltid man är så planerad precis. När jag är ensam kommer jag ofta på i sista stund vad jag ska äta.

Nyss intog jag följande:

Äggröra på tre ägg med en skvätt grädde

Ovanpå äggen kräftstjärtar ihoprörda med majonnäs

En sked potkäs som fick smälta över äggröran.

Så mätt jag blev! Hade räckt med två ägg. Ingen gourmetmat kanske, men väldigt snabbt ordnat och riktigt gott, tyckte jag.

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

AnnK
0

Låter jättegott! På mornarna har jag börjat äta två kokta ägg med smält smör och en ostskiva. Lätt att få ned och väldigt mättande. Ägg rules!

catlin
0

Jag har samma frukost som du, oftast. Vad gjorde man utan ägg?Förvånad

Margareta
0

Jag åt i morse äggröra på 1 ägg med 2msk potkäs…

Potkäs äger….

Numer pensionär i Nynäshamn

AnnK
0

# 3, åh jag ska köra med potkäsen imorgon till äggen!

Fibblan
0

Jag åt oxå på 2 röda ikväll.  En korv från Lidl i skivor och ett halvt paket bacon, stekte ihop och i med cream Fraich och kryddor. Sallade var slut men det gick alldeles utmärkt att äta endå. Proppis blev jag med

Mervi
0

Jag äter ofta utan sallad på kvällarna, då ser ju ingen vad jag stoppar i mig. På jobbet måste jag ha det för att slippa kommentarer.

Fibblan
0

Och det går ju alldeles utmärkt dessutom. Man har inte så stora krav:) Det var en supermiddag tycker jag. Kommentarerna är inte roliga jämt nej

jazza
0

Ursäkta men vad är potkäs för något ???

Margareta
0

Potkäs är ett recept vi fick ganska nyligt och som många testat

Jag puttar upp det så får Du läsa.

Amiechan
0

Se potkästråden under Recept att laga hemma!

Denna kommentar har tagits bort.
Diana61
0

Katlin!

Detta skall jag testa nu till lunch!

Låter busgott och allt har jag hemma!

/Diana

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Diana61
0

Nu har jag käkat och jag tror jag får justera det hela en aning. Mer kräftstjärtar eller minde majonäs, för det smakade bara majonäs Ledsen Potkäsen gjorde jag en mindre sats av och gissar att jag behöver mer ost eller mindre smör  än vad jag hade, för det smakade mer smör än ost, men annars så var det ganska OK.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

catlin
0

Aj då. Ja, majonnäsen får man ta det vackert med tycker jag, kan lätt bli för mycket annars. Jag tog bara så det liksom "höll ihop".

I kväll ska jag bort på trevligheter i många timmar, och det kommer att serveras traditionell fika. Jag har en liten osexig plastburk med mig. I den är samma majonnäskräftor, samma potkäs och fyra skivor färdigskivad cheddar. Jag vet inte jag… Men hellre det än alternativen bulle/svälta *s*.

Håll tummarna för mig? Ska bli invald i ortens mest finkulturella sällskap (obs inget skryt) och jag som inte ens kan äta fint utan att spilla på mig. Är skitnervös helt enkelt.

Apropå det kanske jag kan gå in på toan och äta min låda??? *s*

Fibblan
0

Lycka till Catlin. Var som du är, det är charmigt med virriga, personer som spiller på sig*asg*  Visst kan du sitta på toan, men varför undanhålla tanterna något att prata om? Skrattande

catlin
0

Du har helt rätt Fibblan! Nu sticker jag! Förvånad

Margareta
0

Lycka till…

Tilda-T
0

Hur gick det catlin blev det dasset ellet snacket?

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

catlin
0

#22 Hehe… varken eller! Allt gick jättebra och var inget att vara orolig för. Såklart - så brukar det ju vara när man gruvar sig!

Jag måste bara få berätta att detta var en stor kväll i mitt liv. (Verkligen off topic, detta, men hoppas jag är förlåten.)

Jag har så länge varit långt borta från arbetsliv, yttre stimulans, bekräftelse och t om vänner eftersom jag tvingades flytta när jag blev sjuk (lååång historia). Det handlar om år.

Nu blev jag handplockad till en styrelse pga mitt stora musikintresse som nån fick nys om, och välkomnad med öppna armar av mänskor jag aldrig träffat. Jag vet att det kanske inte låter mycket, eller rättare sagt som vardagsmat. Men för mig, i det här skedet av mitt liv som det nu blev, är detta gigantiskt, att plötsligt bli efterfrågad och önskad igen. Ja, herregud. Det har att göra med att börja få tillbaks sitt liv.

Nä, nu blir jag för sentimental… och för att få detta att på något sätt passa in här, kan jag säga att jag är så tacksam att ha hittat det här sättet att äta, som tillåter mig att vara borta i många timmar utan att varken behöva gå på toa eller att det kurrar i magen. Jag kunde helt enkelt koncentrera mig på det som hände och njuta av en fantastisk konsert.

GladGladGlad

Margareta
0

Grattis Catlin och roligt att Du berättade…

Marylojs
0

Grattis Catlin! Underbart att höra!

Tilda-T
0

Verkligen kul, hoppas att du kommer att trivas med ditt nya styrelseuppdrag och dina nya vänner och är det ditt nya kosthåll som fått detta extra bonus så är det bara att gratulera!!!Skrattande

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Fibblan
0

Grattis Catlin, det är du värd. Härligt glad du låter.

Kram

Mervi
0

Grattis Catlin, kul att läsa sådana positiva saker.Glad

Kia
0

åhhh vad roligt för dig Catlin.. Tack för du delade med dig:)

catlin
0

Tack.. å vad ni är gulliga! Generad

magma
0

*haha* Jag tolkade rubriken väääldigt annorlunda kan jag upplysa om. "Aha, kan det också bli lättare med LC" tänkte jag

Skrattande

catlin
0

#31 magma, jag har suttit här en stund och funderat… jag måste nog erkänna att jag är trög - jag fattar inte! Eller är det snuskig fantasi man ska ha för att haja? ;) Men nyfiken är jag ju, så säg, vad var det du tänkte på?

Venus
0

Grattis catlin, till att du är tillbaka på banan.

magma
0

Oskyldig

Jag som fick barn för ett år sedan har förlossningen i väldigt gott minne fortfarande- det var det jag tänkte på! Min första son tog nästan 40 timmar på sig att titta fram, så att det var med bävan vi vågade oss på ett syskon kan jag lugnt säga utan att överdriva…

Associationer när man läser ord skapar dom konstigaste kopplingar i skallen ibland!

*heh* /magma