Varför kokosfett?
Har läst att många "goffar i sig" kokosfett? Är detta nödvändigt, eller är det mest ett sätt att lätt få i sig fett utan att använda mjölkprodukter? 
Absolut inte nödvändigt, jag gör det inte och har inte gjort under mina dryga två år på denna kosten.

#1 Okej! Nä, jag känner inte heller för att köra med det så jag tänkte att jag måste kolla!
Det är mest ett sett att få i sig lite extra av bra fett. Inte nödvändigt alls.
Sedan påstås en massa saker om kokosfett, t.ex. att det ska ge högre förbränning, att det ska vara bra för immunförsvaret, osv. Och det finns erfarenheter här på forumet som verkar stämma överrens med den högre förbränningen i alla fall. Fast om det är speciellt för kokosfett eller om det är bara "extra fett" som ger den effekten kan man fundera på.
Vicks; dels tycker jag att det är gott (använder det med smak) och dels har jag hört att det är väldigt effektivt för fettförbränningen, vilket jag tror på. Min vikt fick iaf ett nytt sving nedåt när jag började med det. Dessutom innehåller det tydligen en massa nyttigheter.
Läs mer här;
Jag tror faktiskt att den ökade fettandelen sätter lite fart på förbränningen, men jag tar det mest för att det skulle vara bra mot inflammationer i kroppen. Och det får igång min mage.

Gå in på www.somanordic.se och sök dig fram till cocosa, kokosoljan som säljs i hälsokostbutiker. Där får du svar.
Jag använder kokosfett för dess antiinflammatoriska egenskaper. Har haft en del sådana problem innan LCHF. (Kan inte svara på om det är hela LCHF-kosten som hjälpt mig eller kokosfettet..)

Okej! Nu blev jag lite klokare!
Tack alla ni!

Att ta lite Cocosfett i te och kaffe är oxå ett knep för att få i sig extra fett för de som inte gillar fett kött!
Sen är det Laurinsyran som är så nyttig framförallt för imunförsvaret.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
är det viktigt att köpa hälsokostens kokosfett?
och inte livsmedelshandelns?
Vilka är de oändliga möjligheterna?
Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

Jag köper mitt kokosfett på hälsokost eftersom jag vill ha den ren och utan kemiska tillsatser.
Här hittar du lite information.

Ojdå såg att Zepp skickade samma länk i ett inlägg ovan!

#10 Det är troligen inget fel med livsmedelshandelns kokosfett (inte härdat eller extraherat med lösningsmedel som det påstås, enligt Unilever). Men hade jag råd att välja så skulle jag välja en kallpressad ekologisk.

Jag skulle kunna tänka mig att använda livsmedelshandels kokosfett när jag steker och bakar etc Medan jag använder det finare "extra virgin" i kaffet eller där jag vill ha kokossmak.
än så länge kör jag livshandelns kokosfett
men vi får se…..
tack!
Vilka är de oändliga möjligheterna?
Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?