Övergångsbesvär efter 3 veckor???
Idag är det min 2a dag på jobbet efter semestern.
Lite drygt 3e veckan med LCHF. Mått som en prins och gått ner ca 2 kg.
Idag har jag börjat gå upp, inte mycket men UPP. Jag har huvudvärk och känner mig TRÖTT.
Är det meningen att omställningsbesvär sk komma så här långt efter?
Jag åt iofs lite dåligt igår och var hungrig imorse - kan det påverka?
Usch vad jag mår dåligt…
De flesta brukar ha övergångsbesvären vecka 1 och 2 men det är inte lika för alla. Alla är olika och alla reagerar olika. Det kan vara övergångsbesvär, det kan vara en reaktion på gårdagen, det kan vara nånting annat (ägglossning, mens, begynnande infektion), det är svårt att veta. Ät ordentligt, drick mycket, ta lite extra salt och ett par huvudvärkstabletter är mitt bästa råd…
Hej Johanna!
Jag känner med dig, mår kymigt jag också. Jag har haft några helvetiska dagar och jag vet inte riktigt om det är på bättringsvägen än. Jag försöker att vara envis och har lovat mig själv att stå ut till slutet av veckan (det började i lördags). Det började med huvudvärk som sitter som en järnklo runt hjärnan och svallningar/svettningar. Svårt att gå i trappor, blir lätt anfådd. Kände mig febrig den dagen det var som värst. Om du har Sten Stures första bok, läs gärna ketonkapitlet. Han föreslog promenader och att kanske äta lite mer därför att kroppen har lättare att ta till sig fett från mat än kroppsfett när den ställer om sig. Jag tog två ipren tabletter igår mot huvudvärken och det hjälpte lite första gången när jag tog den i tid, hjälpte mindre på kvällen men då hade jag haft huvudvärk ett tag. Det känns lite bättre idag (efter 3-4 dagar) men det är svårt att säga säkert för morgonen har generellt varit bättre. Har du metallsmak i munnen eller fått dålig andedräkt samtidigt?
Stor kram oh hoppas du kommer må bättre snart (läs gärna i min tråd så ser du ungefär samma fråga
, sök på Sagas tråd).

Jag hade som svårast vecka 3 ev 4 också. Men från vecka fem är allting perfekt
Tack ebet, känns skönt att veta att man inte är ensam!

Det verkar vara ganska vanligt med en rejäl svacka just vid tre veckor. Härda ut - det blir bättre! 
Jag hade problem från och till i en månad. Håll ut, det går över! =)
Tack!
Va gulliga ni är! Känner mig dödstrött och huvudvärken sitter i. Saga; Metallsmaken & dålig andedräkt känns igen…
Ska försöka få vila ikväll…
Kram!
Hej igen Johanna!
Har varit lite bättre idag, men huvudvärken sitter i forfarande, dock inte som någon tagit ett järngrepp över hjärnan. Hoppas du orkar stå emot, för mig verkar det värsta ha varit i ca 3 dagar. Har lite bättre förståelse för de som slutar i vecka 3, för detta var verkligen inte kul.
För mig har fördelarna med att äta LCHF varit fantastiska och om detta är något övergående (som alla säger) så är det väl bara att bita ihop!
Hej Saga!
Huvudvärken sitter i, lixom trötthet och halsont. Kanske en infektion på g??
/Johanna
Ja, det trodde jag också men jag sätter en tia på att de är övergångsbesvär. Jag har supertur som inte har börjat jobba än så jag känner verkligen med dig. Jag rekommenderar att äta mycket fett, gör gärna fakirbiffar (i wallenbergstil eller vanliga) om du orkar.
Äter inte kött men provade mer fett igår. Hamnade på 1700 kcal 3& kolhydrater & 77% fett. Tror att det var ganska ok…
Hur mår du idag?
Jag har knappt huvudvärk och något piggare är jag.
Det blir sakta bättre.
Jag hade vrålhuvudvärk igår. När jag pratade med mamma och några vänner så hade de också huvudvärk. Det verkade vara något med vädret. Här var det så vansinnigt tung luft!
Idag är det bättre men det sitter kvar lite granna!
Johanna, vart tog du vägen? Saknar dig…